Pagina de start a forumului Forumul Oastei Domnului

 

Autor Mesaj
<  "Cercetați Scripturile"  ~  LUMEA
psalmistul
MesajTrimis Dum 09 Sep, 2007 8:54 pm  Răspunde cu citat (quote)
La primele intervenții


Data înscrierii: 02/Sep/2007
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

LUMEA

Diferenta dintre pacat si lume.

Exista o diferenta intre pacat si lume. Ambele produc intinare in viata noastra si sunt urate inaintea lui Dumnezeu. Totusi intinarea produsa de acestea doua este diferita. Contaminarea pacatului este primitiva, grosolana si urata – in timp ce contaminarea lumii este cultivata si rafinata, si de multe ori pare frumoasa in ochii oamenilor. Contaminarea pacatului este ca o pata de noroi sau de cerneala neagra pe o camasa alba. Dar contaminarea lumii este ca un model colorat imprimat pe o camasa alba. Din punctul de vedere omenesc, o camasa alba cu pete negre este considerate murdara si nu este ceva de dorit – in timp ce o camasa cu imprimeuri colorate nu este murdara, ci mai degraba placuta. Lumea pare mai buna decat pacatul, dar atunci cand sunt comparate cu puritatea, ambele sunt contaminate si necesita tratare. Dumnezeu doreste doar albul pur.
In general, oamenii simt numai efectul negativ al pacatului, dar mai putin pe cel al lumii, deoarece pacatul se opune moralitatii, in timp ce lumea nu se opune moralitatii, ci lui Dumnezeu Insusi. Biblia spune “Nu stiti oare ca prietenia lumii este dusmanie fata de Dumnezeu?”(Iacov 4:4). De exemplu, un betiv, un destrabalat – este condamnat de oameni. Dar daca cineva este preocupat zilnic doar de literatura, de citit - fiind totusi complet indiferent fata de Dumnezeu - va fi laudat de catre oameni. Acest lucru se datoreaza faptului ca oamenii nu stiu ca Satan ii stapaneste prin lume.
Mai mult, sfera pacatului difera de sfera lumii. Domeniul lumii este mult mai larg decat al pacatului. Pacatul se refera la toate lucrurile care sunt imorale si in opozitie cu Legea morala a lui Dumnezeu. Insa lumea include toti oamenii, activitatile si lucrurile care sunt in afara lui Dumnezeu. Nu putem spune ca tot ce este in afara lui Dumnezeu este pacat. Dar putem spune ca tot ce este in afara lui Dumnezeu poate deveni lumea. Lumea include pacatul. Dar pacatul poate sa nu fie neaparat lumea. O persoana poate sa pacatuiasca si sa nu fie neaparat stapanita de lume. Totusi, cei care sunt stapaniti de lume sunt cu siguranta contaminati de pacat. De exemplu, Adam a pacatuit, dar el nu a cazut in lume. El nu a parasit prezenta lui Dumnezeu. Lumea a inceput odata cu Cain (Genesa 4:16-22) cand omul a inventat civilizatia si a construit sistemul lumesc. La fel, Avraam a pacatuit spunand ca Sara era sora sa si totusi chiar acolo el a fost unul care-L slujea pe Domnul si se ruga pentru altii intr-o tara pagana (Genesa cap.20). Totusi Dima, un colaborator al sf. Pavel, si-a pierdut utilitatea inaintea lui Dumnezeu deoarece a iubit lumea prezenta si a devenit stapanit de ea (2 Timotei 4:10). Aceasta dovedeste ca efectul negativ pe care lumea il are asupra omului este mai mare decat cel al pacatului. Si odata cazuti in lume, nu putem evita pacatuirea.
Asa cum spuneam, pacatul este contrar Legii lui Dumnezeu – adica dreptatii Sale. Lumea insa, este contrara lui Dumnezeu Insusi si naturii Sale divine – adica sfinteniei Sale. Pactul se opune Legii lui Dumnezeu, dar lumea se opune lui Dumnezeu Insusi. Daca un om iubeste lumea, dragostea Tatalui nu este in el (1 Ioan 2:15). Pacatul este pasul de la inceput, superficial si initial al caderii. Lumea este pasul final, grav si ultim al caderii. Multi accentueaza doar biruinta asupra pacatului, dar Biblia accentueaza mai mult biruinta asupra lumii (1 Ioan 5:4).

Formarea lumii

Lumea nu exista inainte ca omul sa fie creat, ci ea s-a dezvoltat in mod treptat dupa caderea omului.
Biblia imparte nevoile omului in trei categorii principale : provizie, protectie si placere. Pentru a-si mentine existenta, omul nu are nevoie doar de variate provizii, cum ar fi imbracaminte, hrana etc., ci si un mijloc de aparare care sa il protejeze de distrugere, precum si de o forma de desfatare pentru fericirea sa. Astfel, totalitatea nevoilor necesare pentru viata omului sunt incluse in aceste trei categorii.
Inainte de cadere, Dumnezeu era raspunzator de satisfacerea acestor trei nevoi ale omului. In primul rand, inainte de crearea omului, Dumnezeu a facut provizii pentru toate necesitatile vietii omenesti. In gradina Edenului se aflau diferite tipuri de fructe si vegetale, apa, aer, lumina precum si un loc pentru adapost. In al doilea rand, Dumnezeu Insusi era protectia si apararea omului. Aflandu-se in grija lui Dumnezeu, omul era protejat de orice atac sau pericol. In al treilea rand, placerea era de asemenea responsabilitatea lui Dumnezeu. Unii oameni cred ca desfatarea este pacatoasa, dar acest concept este gresit. Fericirea este esentiala pentru viata omeneasca si ea se gaseste in desfatare. Genesa 2:9 spune :”Domnul Dumnezeu a facut sa rasara din pamant tot soiul de pomi placuti la vedere si cu roade bune de mancat”. Toti pomii din gradina Edenului nu numai ca aduceau roada, dar de asemenea erau placuti si incantatori pentru ochi, facandu-l pe om fericit. Nu numai ca Dumnezeu a pregatit aceasta ambianta placuta, dar in acelasi timp El Insusi era bucuria omului. Daca omul il are pe Dumnezeu ca satisfactie a sa, atunci bucuria lui este deplina. Adam nu trebuia deloc sa se ingrijoreze, sa planuiasca sau sa pregateasca ceva pentru sine, caci Dumnezeu era raspunzator pentru toate.

Dupa caderea omului, relatia sa cu Dumnezeu a devenit anormala. Pana la acel timp, omul inca nu-L pierduse pe Dumnezeu. Totusi, in timpul vietii lui Cain, omul a cazut mai adanc in pacat. Si Biblia consemneaza :”Si a zis Cain catre Domnul Dumnezeu :…De ma izgonesti acum din pamantul acesta, ma voi ascunde de la fata Ta…Si s-a dus Cain de la fata lui Dumnezeu, si a locuit in tinutul Nod” (Genesa 4:13-16). Astfel, omul a parasit complet prezenta lui Dumnezeu si l-a pierdut pe Dumnezeu.
Atunci cand l-a pierdut pe Dumnezeu, omul a pierdut provizia, protectia si placerea asigurate de Dumnezeu. Si atunci omul a inceput sa se teama de saracie, primejdie si plictiseala in viata. De aceea, pentru a-si satisface necesitatile vieti si a supravietui, omul s-a folosit de propria sa putere si a nascocit mijloace pentru a-si procura rezerve, protectie si desfatare. Incepand cu acel timp, omul a creat o civilizatie pagana.
Genesa cap.4 ne reveleaza clar acest lucru. Dupa caderea lui Cain, dintre descendentii sai au aparut fondatorii rezervelor proprii ale omului pentru aceste trei mari nevoi ale vietii. Au existat cei trei fii ai lui Lameh (Genesa 4:19-22). Iabal a fost tatal celor care locuiesc in corturi la turme. Corturile si turmele sunt pentru rezervele vietii omului si deci apartin categoriei proviziei. Un alt fiu, Iubal, a fost tatal celor care canta din chitara si din cimpoi. Cantatul la chitara si cimpoi este pentru placere ; el apartine categoriei desfatarii. Cel de al treilea fiu, Tubalcain, a fost instructorul oricarui mestesugar in unelte de arama si de fier. Aceste unelte au fost folosite in special pentru scopul apararii, intrand astfel in categoria protectiei. Deoarece aceste trei inventii importante isi au originea in acel timp, omenirea nu a mai avut nevoie deloc de Dumnezeu. Omul a gasit in sine insusi raspunsul la nevoia de provizie, aparare si desfatare.. Aceasta a fost civilizatia produsa dupa ce rasa umana l-a pierdut pe Dumnezeu – o viata pagana creata de om.

Atunci cand omenirea a trait o astfel de viata pagana, Satan s-a deghizat imediat si a utilizat aceste mijloace pentru a-l stapani pe om. El a facut ca omul sa foloseasca tot efortul sau pentru a cauta hrana si imbracaminte pentru sine, pentru a inventa mijloace de auto-aparare si pentru a nascoci variate forme de desfatare pentru propria satisfactie. Atunci cand un om le dobandeste pe toate acestea, el tinde sa le savureze la maximum si sa devina absorbit de ele in intregime. Astfel, intreaga viata omeneasca devine complet stapanita de aceste cerinte, iar omul il pierde din vedere complet pe Dumnezeu si voia Sa. Aceasta este prima etapa din formarea lumii.
La inceput, aceste variate forme de ocupatii din viata omului pareau destul de banale, imprastiate si nesistematizate. Mai tarziu, Satan le-a organizat intr-o lume mai tangibila si mai sistematizata, prinzand omenirea intr-o plasa mai stransa. De exemplu, sa analizam problema mancatului. Un om are nevoie de hrana pentru existenta sa, dar atunci cand el este absorbit de munca sa pentru a castiga suficient spre a se hrani pe sine, el este deja stapanit. Mai mult, Satan a sistematizat hrana prin metodele de preparare, ordinea felurilor etc. Aranjamentul mesei si repartizarea locurilor implica de asemenea o anumita ordine si eticheta. De fiecare data cand omul mananca, el este legat prin aceste reguli de deservire. Alte lucruri cum ar fi imbracamintea, casatoria, locuinta, funerariile, ocupatiile si desfatarea au fost organizate de Satan in diferite maniere, ordini si sisteme. Treptat, omul a devenit extreme de legat si complet stapanit de aceste sisteme, si nu mai poate gasi nici un mijloc de a scapa din ele.
In concluzie, formarea lumii cuprinde cinci etape. Mai intai omul l-a pierdut pe Dumnezeu. In al doilea rand, el a fost cuprins de frica si a devenit disperat in legatura cu nevoile sale. In al treilea rand, el a creat o viata pagana. In al patrulea rand, Satan s-a deghizat si s-a folosit de nevoile omului. In al cincilea rand, Satan a organizat rezervele omului pentru nevoile sale intr-un sistem. La sfarsitul acestor cinci etape, lumea a fost formata.

Definitia lumii

Lumea consta in orice lucru care-L inlocuieste pe Dumnezeu si il stapaneste pe om. Atunci cand oamenii, activitatile sau lucrurile – bune sau rele, frumoase sau urate – il robesc pe om, ele constituie lumea. Lumea este tot ceea ce il face pe om sa il ignore pe Dumnezeu, sa se departeze de El sau sa fie independent de El.
Cuvantul grecesc pentru “lume” este “kosmos”, care inseamna sistem sau organizare. Nu numai ca Satan se foloseste de necesitatile vietii pentru a-l preocupa pe om ; ci el le si organizeaza in numeroase sisteme individuale, pentru a-l stapani pe om. Lumea de astazi se aseamana cu o universitate in care se gasesc numeroase sectii, cum ar fi mancarea, bautura, imbracamintea, casatoria, funerariile, literatura, muzica, banii si faima – mai multe decat putem noi enumera. Rezultatul general este o universitate a lumii, care-l tine ocupat pe om cu multe “cursuri”. Unul cate unul, aceste “cursuri” il robesc si-l stapanesc pe om, facandu-l sa-L paraseasca pe Dumnezeu, sa uite complet de El si sa mearga dus de curentul lumii. Omul crede ca el este cel care se foloseste de aceste lucruri si se bucura de ele ; dar in realitate, el a cazut in mainile celui rau si este controlat si inselat de el. Astfel, lumea inseamna planul, sistemul si organizarea vrajmasului pentru a ocupa locul lui Dumnezeu in om si pentru a castiga in final stapanirea deplina asupra omului.

In Romani 12:2 sf.apostol Pavel spune :”Si sa nu va potriviti cu acest veac…”. Care este diferenta dintre lume si veac ? Am vazut ca combinatia tuturor oamenilor, activitatilor si lucrurilor din afara lui Dumnezeu este numita lumea. Veacul denota partea din lume pe care noi o contactam in prezent.. Partea din lume pe care a contactat-o Cain a fost veacul lui Cain ; partea din lume pe care a contactat-o Dima a fost veacul lui Dima. Lumea este intreaga organizatie folosita de Satan pentru a-l stapani pe om, in timp ce un veac (era, epoca, perioada) este o mica parte a acestei organizatii. In aceasta lume organizata exista mai multe veacuri. Lumea semnifica intregul, iar veacul partea. Omul poate sa contacteze numai veacul, o parte, dar nu lumea, intregul. Poti sa contactezi doar partea din lume a timpului in care traiesti tu.

Tratarea lumii

Cum putem sti ce lucruri ne stapanesc si care este standardul masurarii noastre ? Mai intai, trebuie sa vedem daca aceste lucruri depasesc necesitatile vietii noastre. Putem spune ca orice lucru care depaseste necesitatile vietii noastre zilnice ia locul lui Dumnezeu si ne stapaneste ; astfel, el trebuie tratat. De exemplu, imbracamintea ca necesitate nu este lumeasca ; dar daca cineva acorda prea multa atentie hainelor sau risipeste bani pentru a fi in pas cu moda actuala, el a depasit deja sfera necesitatilor sale zilnice. In consecinta, aceste excese au devenit lumea sa.
Care este standardul necesitatilor noastre zilnice cu privire la oameni, activitati si lucruri ? In Biblie nu exista nici un standard uniform sau specific care sa guverneze aceste lucruri. Dumnezeu a aranjat ca noi sa ne nastem in familii diferite, sa primim o educatie diferita, sa avem profesii diferite si sa contactam medii sociale diferite. In felul acesta, Dumnezeu ne permite sa avem conceptii si standarde diferite in legatura cu trairea noastra. Astfel, toate necesitatile vietii variaza de la o persoana la alta.
De exemplu, un om traieste la oras iar altul la sat. Ambii il au pe Hristos ca viata a lor ; dar deoarece fiecare este nascut dintr-o alta familie, ocupatiile si mediile lor difera. Ca urmare, standardul lor de viata este diferit. Fratele care traieste la oras poarta costum, care nu este dincolo de necesitatile vietii sale ; dar pentru cel care traieste la sat, acelasi costum ar putea sa fie dincolo de necesitatile sale. In ochii fratilor de la oras costumul ar putea sa fie foarte modest si simplu, dar acelasi costum ar putea sa fie extravagant pentru crestinii de la sat.

Aceste variate stardarde de viata sunt permise in mod suveran. In biserica, Dumnezeu nu cere ca diferite clase de oameni sa se comporte in acelasi mod.
Astfel, standardul necesitatilor vietii noastre trebuie determinat de noi insine, prin rugaciune si cautarea gandului lui Dumnezeu. Nu putem fixa standardul nostru dupa al altora si nici nu le putem cere altora sa se conformeze vederilor si simtamintelor noastre.
Totusi, trebuie sa fim atenti ca gradul in care tratam standardul trairii noastre sa nu cada nici intr-o extrema si nici in cealalta. Nu trebuie sa permitem nici mai mult, dar nici mai putin. Am intalnit un frate care trata lumea intr-o maniera extrema. De exemplu, el transpira in timp ce predica Cuvantul, dar refuza sa foloseasca o batista, crezand ca este un lucru al lumii. In loc de aceasta, el folosea maneca pentru a-si sterge transpiratia de pe frunte. Acest fel de tratare este intr-adevar extremist.
Trebuie sa intelegem ca Dumnezeu ne cere sa traim pe acest pamant ca fiinte umane normale. Din acest motiv, noi avem anumite necesitati ale vietii. Daca infatisarea noastra este urata sau casa noastra este in dezordine, aceasta nu dovedeste ca suntem spirituali. Intrebarea este daca un anumit obiect te stapaneste. Daca el ocupa un loc in tine si te stapaneste asa incat esti incapabil sa te lipsesti de el, fara indoiala ca el este lumea ta si trebuie sa-l tratezi ca atare.
In tratarea lumii, accentul este pe tratarea inimii ocupate de oameni, activitati si lucruri. Cat timp acestea ne stapanesc, fie ca sunt provizii necesare pentru viata noastra zilnica sau provizii excesive, ele inca constituie lumea si trebuie sa fie tinta tratarilor noastre. Necesitatile noastre zilnice pot sa ne stapaneasca sau nu, dar orice lucru care depaseste necesitatile noastre zilnice ne stapaneste cu siguranta si ia locul lui Dumnezeu in noi.


Tratarea lumii – punctul de vedere divin.

Din punct de vedere divin, exista o anumita regula in masurarea lumii. Aceasta regula este Dumnezeu Insusi. Asa cum masuram pacatul cu Legea lui Dumnezeu, tot astfel masuram lumea cu Dumnezeu Insusi. Dumnezeu si lumea sunt mereu in opozitie. Oriunde este lumea, acolo nu este Dumnezeu ; oriunde este Dumnezeu, acolo nu este lumea.
Astfel, luandu-L pe Dumnezeu ca standard, putem defini lumea ca fiind oamenii, activitatile si lucrurile care sunt incompatibile cu Dumnezeu, care il inlocuiesc pe Dumnezeu in noi si nu lasa ca voia Lui sa se faca sau care nu-L lasa pe Dumnezeu sa ne controleze pe deplin. Toate aceste lucruri care ne stapanesc sunt clasificate ca fiind “nesfinte”. Prin urmare, a trata lumea inseamna a trata aceste lucruri “nesfinte”.
Sfintenie inseamna a fi separat inspre Dumnezeu si pentru Dumnezeu. De exemplu, in Matei 23:17 si 19 Domnul Iisus ne arata ca aurul, daca este folosit pentru Templu, si darul, daca este pus pe altar – sunt sfintite. Tot aurul din lumea aceasta este pentru folosinta omului si este obisnuit ; totusi, daca o parte este separata si asezata in Templu pentru folosinta lui Dumnezeu, ea este sfintita. La fel, daca un bou sau o oaie se afla in turma, ei sunt pentru folosinta omului si sunt obisnuite. Dar atunci cand sunt alese si puse pe altar, ele devin o jertfa pentru Dumnezeu, fiind separate spre sfintenie. Totul este o problema de a fi separate si de a apartine lui Dumnezeu. Inainte de a fi separate, ele sunt obisnuite (comune) ; dupa ce sunt separate, ele devin sfinte. Putem spune ca sfintenia inseamna tot ce este in legatura cu Dumnezeu si tot ce este al lui Dumnezeu, spre Dumnezeu si pentru Dumnezeu. Orice altceva este nesfant si obisnuit. Atunci cand tratam lumea, de fapt aceste lucruri nesfinte trebuie tratate. Tot ceea ce este impropriu lui Dumnezeu si incompatibil cu Dumnezeu, tot ceea ce nu se ridica la nivelul lui Dumnezeu – este lumesc si nesfant. Deci fiecare persoana, activitate si lucru aflat in legatura cu noi insine, cu mediul nostru, cu familia noastra, cu munca si cu cariera noastra – trebuie analizat inaintea lui Dumnezeu dupa acest standard.

Modalitatea tratarii lumii.

Exista doi factori care influenteaza simtamantul nostru launtric fata de lume : dragostea noastra pentru Dumnezeu si cresterea noastra spirituala in viata. Am spus ca Dumnezeu este standardul pentru tratarea lumii. Daca suntem departe de Dumnezeu, nu suntem constienti de caracterul noastru lumesc. Dar dupa ce ne apropiem de Dumnezeu, descoperim multe lucruri lumesti in noi. Insa numai cei care-L iubesc pe Dumnezeu doresc sa se apropie de Dumnezeu. Astfel, daca dorim sa tratam lumea, trebuie ca intai sa-L iubim pe Dumnezeu. Cu cat il iubim mai mult pe Dumnezeu, cu atat devenim mai sensibili fata de lume si cu atat mai mult lumea este mai expusa in noi. Dupa ce este expusa, ea este indepartata. Aceasta expunere este iluminarea. Atunci cand dragostea noastra pentru Dumnezeu ne face sa-L intalnim pe Dumnezeu care este lumina, El ilumineaza si expune lumea. De fiecare data cand apare aceasta lumina, ea elimina lumea din noi. Deci, in tratarea lumii nu exista o alta lege decat Dumnezeu, care este standardul si esalonul nostru. Gradul in care tratam lumea depinde de masura dragostei noastre pentru Dumnezeu.
In acelasi timp, simtamantul nostru launtric fata de lume depinde de cresterea noastra spirituala. Cu cat avansam in viata spirituala si in cunoasterea lui Dumnezeu, cu atat mai profunzi vom fi in cunoasterea lumii. Gradul cresterii noastre spirituale este intotdeauna proportional cu gradul in care tratam lumea.

Problema lumii este de natura exterioara. Biblia afirma ca pacatul locuieste in noi (Romani 7:20), dar nu mentioneaza niciodata ca lumea locuieste in noi. Daca dorim sa practicam tratarea lumii, ar trebui sa ne inchidem mintea fata de lume. Deoarece natura lumii este exterioara, este usor sa alungi gandurile lumii. Vorbind despre tratarea lumii, 1 Ioan cap.2 ii sfatuieste pe sfintii tineri – ceea ce indica ca aceasta problema nu necesita multa experienta. Ea ar trebui sa fie practicata chiar din momentul cand incepem sa-L urmam pe Domnul.
Amin.


Ultima modificare efectuată de către psalmistul la Sâm 22 Mar, 2008 11:43 am, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ady_maris
MesajTrimis Dum 28 Oct, 2007 9:27 am  Răspunde cu citat (quote)
Începător


Data înscrierii: 13/Ian/2007
Mesaje: 12

15. Nu iubiți lumea, nici lucrurile din lume. Dacă iubește cineva lumea, dragostea Tatălui nu este în El.
16. Căci tot ce este în lume: pofta firii pământești, pofta ochilor și lăudăroșia vieții, nu este de la Tatăl, ci din lume.
17. Și lumea și pofta ei trece; dar cine face voia lui Dumnezeu, rămâne în veac. 1IOAN 2.

_________________
24. Adevărat, adevărat vă spun, că cine ascultă cuvintele Mele, și crede în Cel ce M-a trimis, are viața veșnică, și nu vine la judecată, ci a trecut din moarte la viață.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
micutiu_sorin
MesajTrimis Vin 04 Sep, 2009 9:14 am  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 19/Iul/2006
Mesaje: 5386
Locație: Simeria

Un amplu articol cu privire la acest subiect este de dezbătut AICI de Mircea Vulcănescu.

Articolul cuprinde subiecte ca:
- Creștinul în lumea modernă
- Ce este un creștin?
- Conținutul ideii de lume modernă
- Alunecarea vremilor moderne: vremea modernă și vremea actuală
- Atitudinea creștină în fața lumii de azi
-

_________________
A ierta inseamna a elibera un prizonier si a descoperi ca acel prizonier ai fost chiar tu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
micutiu_sorin
MesajTrimis Joi 11 Noi, 2010 9:41 am  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 19/Iul/2006
Mesaje: 5386
Locație: Simeria

" Nimic și nimeni nu poate vătăma pe om, dacă nu se vatămă el însuși pe sine.
Cel care nu se depărtează de păcat, chiar de i s-ar da mii de mijloace de mântuire, cu nimic nu-i vor folosi.
Unul este răul în lume: păcatul.
Iuda a căzut, cu toate că a fost permanent cu Mântuitorul; iata, iar dreptul Lot s-a mântuit, cu toate că trăia în mijlocul Sodomei.
Acestea, și alte gânduri asemenea, îmi vin în minte când cercetez cuvintele Sfinților Părinți și arunc o privire peste cele ce se petrec împrejurul nostru...."

( Starețul Nicon - Epistolă către mama sa, 1922 )

_________________
A ierta inseamna a elibera un prizonier si a descoperi ca acel prizonier ai fost chiar tu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Ora este GMT + 3 ore

Subiectul următor
Subiectul anterior
Pagina 1 din 1
Pagina de start a forumului Forumul Oastei Domnului  ~  "Cercetați Scripturile"

Crează un subiect nou   Răspunde la subiect

Mergi direct la:  

  Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum

  Utilizator:    Parola:      Autentifică-mă automat la fiecare vizită       



phpBB si NoseBleed