Pagina de start a forumului Forumul Oastei Domnului

 

Autor Mesaj
<  "Cercetați Scripturile"  ~  Aprofundarea și citirea Sfintei Scripturi într-un an
micutiu_sorin
MesajTrimis Sâm 05 Apr, 2008 11:19 pm  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 19/Iul/2006
Mesaje: 5386
Locație: Simeria

"Iubiții mei, Sfântul Apostol Pavel îi scria lui Timotei, adevăratul său copil în credință, ca în toate privirile să fie o pildă pentru credincioși: în vorbire, în purtare, în dragoste, în credință, în curăție; să ia seama bine la citire, la îndemnare și la învățătura pe care o dă altora și să nu fie nepăsător de darul ce i s-a dat ( 1 Timotei 4, 13 - 14). Și toate aceste sfaturi și îndemnuri le-a încheiat cu cuvintele: Pune-ți pe inimă aceste lucruri, îndeletnicește-te în totul cu ele, pentruca înaintarea ta să fie văzută de toți.

O, iubiții mei - "după ce a venit credința" ( Gal. 3, 25) după ce am apucat " calea credinței", Domnul dorește, Domnul așteaptă de la noi, Domnul și "toți" voiesc să vadă la noi creșterea noastră în toate privințele ( Efes. 4, 15) Căci dacă cineva dă înapoi, sufletul Domnului nu găsește plăcere în el ( Evrei v. 38, cap. 10)

Iubiții mei, pentruca de fapt să ne putem bucura de înaintarea noastră în Domnul, apoi neapărat trebuie ca să ne punem pe inimă și să ne îndeletnicim în totul cu lucrurile poruncite de Dumnezeu prin Apostolul Pavel lui Timotei și nouă.

O privire grăbită asupra adevărului, fără o adâncire, fără o adâncă gândire la el ( Iacov 1, 23 -24 ), nu aduce deloc la desăvârșire, - nu lucrează înaintarea noastră în Domnul, tot așa precum o rândunică dacă părăsește cuibul prea de vreme, nu va scoate pui niciodată. Ci dimpotrivă, ca să poată rândunica să scoată pui, este nevoie de răbdarea și lepădarea de sine a ei, deci este nevoie de căldura inimii ei, căci altfel ouăle vor rămâne moarte ca niște pietre.

Tot astfel, noi niciodată nu vom cunoaște ce preț are adevărul, când vom arunca doar numai o privire spre el, și - apoi - vom pleca în grabă la alte lucruri. Ci noi trebuie să ne oprim asupra lui și să-l acoperim cu iubirea inimii noastre. După cum zice Sf. Ap. Iacov:"Dar cine își va adânci privirile în legea desăvârșită care este legea slobozeniei, și va stărui în ea, nu ca un ascultător uituc, ci ca un împlinitor cu fapta, va fi fericit în lucrarea lui! ( 1, 25 ) Iar psalmistul David zice:"Strâng Cuvântul tău în inima mea, ca să nu păcătuiesc împotriva Ta" ( 119, 11), - "Vreau să mă gândesc adânc la orânduirile Tale" ( 119, 48 ), - "Poruncile Tale totdeauna le am cu mine" ( 119, 98 ), - "O iau înaintea străjilor de noapte, și deschid ochii, ca să mă gândesc adânc la Cuvântul Tău" ( 119, 148 )... - "Cât de mult iubesc Legea Ta" ( 119, 97 )! Și: "Sufletul meu iubește mult de tot învățăturile Tale" ( 119, 167 )!

Fără această adâncire, îndeletnicire și iubire a Cuvântului Domnului, El niciodată nu va ajunge un adevăr viu pentru sufletele noastre. - Noi trebuie să ne adâncim în învățătura Domnului, și să-I dăm în totul inima și sufletul nostru, pentru că altfel vom pierde binecuvântarea lui Dumnezeu.

- Doamne Dumnezeule, noi Te rugăm fierbinte: nu ne lăsa pe noi ca să fim ca o rândunică sau o potârniche care stă pe ouă, dar nu scoate viață din ele, ci fă-ne să vedem viață și putere în Cuvântul Tău și să ne bucurăm de el ca unii care am dat peste o mare comoară...

Și atunci, înaintarea noastă să fie văzută de toți..."

( articol publicat de Părintele Vladimir P. în Almanahul anului 1946, editat de Oastea Domnului)


Ultima modificare efectuată micutiu_sorin la Mie 06 Iul, 2011 1:26 pm, modificat de 4 ori în total

_________________
A ierta inseamna a elibera un prizonier si a descoperi ca acel prizonier ai fost chiar tu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Miriam
MesajTrimis Dum 06 Apr, 2008 8:52 am  Răspunde cu citat (quote)
De-a casei


Data înscrierii: 02/Oct/2007
Mesaje: 5132

Slăvit să fie Domnul!

A aprofunda înseamnă a te adânci, a căuta înțelesurile cele mai adânci, a săpa adânc în mina de aur a Bibliei, a intra în școala cea mare a Sfintelor Scripturi, a medita la Cuvântul lui Dumnezeu pentru a-l împlini.

,,Meditația înseamnă adâncirea Cuvântului lui Dumnezeu.
Adâncirea înseamnă cunoașterea Domnului Iisus.
Cunoașterea înseamnă trăirea în Duhul Sfânt.
Trăirea înseamnă părtășie și împreună-lucrare cu Dumnezeu ( I Cor 3, 9)
și roadele doveditoare ale acestei Taine dumnezeiești ( Gal 5, 22).


( Traian Dorz, ,,Cununile slăvite", pag. 25)

_________________
,,Primește-mă, Tăcere, pe muntele tău sfânt, pe care rugăciunea e slobodă să plângă
Și unde fericirea e singurul cuvânt, iar mâinile întinse pot cerul tot să-l strângă.”( T. Dorz)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
micutiu_sorin
MesajTrimis Vin 11 Apr, 2008 8:35 am  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 19/Iul/2006
Mesaje: 5386
Locație: Simeria

" Orice adâncire duhovnicească în Sfânta Scriptură este ca o sare, care deși pricinuiește durere (patimilor noastre), dar todeauna este foarte mântuitoare. Fără o astfel de adâncire starea noastră lăuntrică a sufletului nostru, nu poate să fie plăcută lui Dumnezeu"

- Sf. Metodie din Patra 282 -

_________________
A ierta inseamna a elibera un prizonier si a descoperi ca acel prizonier ai fost chiar tu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
micutiu_sorin
MesajTrimis Dum 13 Apr, 2008 12:00 am  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 19/Iul/2006
Mesaje: 5386
Locație: Simeria

Una din preocuparile pastorale majore ale Sf. Ioan Gură de Aur a fost determinarea credincioșilor de-a avea fiecare un exemplar al Sfintei Scripturi ( Omilia XXXII-a la Evanghelia după Ioan). Mereu revine, în omiliile sale, asupra acestei teme. Într-una din ele, zice: " Vă îndemn să aveți cartea Sfintei Scripturi, de care vă vorbesc; înțelegeți pentru ce vă cer aceasta: pentru a vă hrăni sufletele voastre" ( Omilia LIV-a la Evanghelia după Ioan); iar în altă parte: "Ascultați, deci, oamenilor: procurați-vă aceste cărți, care conțin leacurile sufletului. Dacă nu voiți multe, procurați-vă cel puțin Noul Testament, Faptele Apostolilor și Evangheliile. În ele, veți găsi în orice timp lecții bune. Dacă vi se întâmplă vreun necaz, recurgeți la ele ca la o farmacie de remedii. Vi s-a întâmplat o pierdere de bani, moartea este la ușa voastră, pierdeți pe vreunul dintre ai voștri? Aruncați privirea asupra acestor dumnezeiești formulare, pătrundeți-vă de ele, rețineți-le bine. Necunoașterea Sfintei Scripturi dă naștere la toate relele. A le ignora înseamnă a merge la război fără arme, înseamnă a fi fără apărare! "
Sf. Ioan Gură de Aur, nu intenționează să-i determine pe creștini a-și procura Sfânta Scriptură, ca să o păsztreze ca obiect de lux - obicei combătut cu severitate - ci ca să o citească ( Omilia XI-a la Evanghelia după Ioan), pentru că, mai ales mirenii se sustrăgeau de la această îndeletnicire. Ei invocau diferite motive, menționate de Sf. Ioan Gură de Aur, ca: " Exercit o meserie, am o soție, am copii de hrănit, sunt om de lume, nu-mi revine mie citirea Sfintei Scripturi, ci celor ce au renunțat la lume". Pe aceștia îi deplânge marele Ierarh, prin cuvintele: " Ce ziceți dragii mei? Nu vă revine vouă citirea Sfintei Scripturi, pentru că sunteți prea ocupați? Vă spun însă că voi aveți mai multă nevoie decât călugării. De fapt, ei sunt fericiți chiar prin felul lor de viață de multe lovituri ale diavolului. Iar voi, dimpotrivă, sunteți în luptă, sunteți espuși neâncetat la noi răni. Cauzele de nerăbdare, de gelozie, de neliniște, de descurajare, de vanitate, vă înconjoară mereu. Dușmanul vostru lucrează continuu noi săgeți împotriva voastră. Pentru aceasta aveți nevoie să găsiți forța voastră în Sfânta Scriptură"

( Ortodoxia - Revista Patriarhiei Romane - Anul XXXII, Nr. 2, Aprilie-Iunie 1980)

_________________
A ierta inseamna a elibera un prizonier si a descoperi ca acel prizonier ai fost chiar tu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
micutiu_sorin
MesajTrimis Lun 14 Apr, 2008 11:49 pm  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 19/Iul/2006
Mesaje: 5386
Locație: Simeria

"Pentru a determina pe credincioși să citească Sfânta Scriptură, Sf. Ioan Gură de Aur consacră o cuvântare întreagă - Omilia a XXI-a la Epistola către Efeseni - acestei teme. " Să ne dedicăm citirii" ( Omilia a III-a asupra începutului Faptelor), zice el, făcând astfel din îndemnurile sale un principiu instructiv, necesar ascultării cu folos a interpretării scripturistice. El dorește ca, ascultătorii să mediteze îndelung asupra textului și să revină adesea asupra lui, să se dedice nu numai citirii, ci și studiului aprofundat. Pentru ca ei să înțeleagă mai bine intența sa instructiv-educativă, le prezintă următorul exemplu luat din lumea păsărilor: " Noi facem ca porumbei: ei dau câte puțină hrană în ciocul puilor, atât timp cât rămân în cuib; dar când ies afară și le văd aripile întinse, schimbă metoda: duc în ciocul lor un grăunte pe care li-l arată, iar când puii se apropie să-l ia, mama lasă să cadă jos, făcându-i să-l adune ei. Și noi facem la fel: luăm în gură hrană spirituală și vă chemăm ca pentru a vă da, după obiceiul nostru, soluția problemelor; dar când, adunați din toate părțile, așteptați această soluție, o lăsăm să cadă, ca să vă obișnuiți a cugeta voi înșivă"

Adesea se naște în sufletul creștinilor următoarea întrebare firească: Care părți din Sfânta Scriptură trebuiesc citite de credincioși? Sf. Ioan Gură de Aur le recomandă pe toate. El spune că întreaga Scriptură este inspirată de Dumnezeu, fiind folositoare pentru instruirea religios-morală. Despre Cartea Iov zice că este o adevărată consolare în ispitele și încercările vieții. Însă, după cum preferă el însuși cărțile Noului Testament, tot așa îndeamnă și pe credincioși să le citească cu mai multă stăruință, pentru că ele cuprind revelația desăvârșită a lui Iisus Hristos. Iar dintre ele, recomandă, în mod special, epistolele Sf. Apostol Pavel, opera dascălului său spiritual:" Să nu ne lăsăm de-a avea pe Sfântul Pavel; în loc de-a cere plăcerile noastre de la pajiști și livezi, să facem din scrierile sale cele mai scumpe plăceri ale noastre".......

Sf. Ioan Gură de Aur pentru ai ajuta pe credincioși să înțeleagă Sfintele Cărți, recomandă o serie de metode, dintre care cele mai importante sunt:
Pregătirea psiho-fizică. Iată cum descrie Sf. Ioan Gură de Aur această pregătire:"Dacă voim să citim Sfintele Scripturi, nu în mod superficial, ci cu deplină grijă, vom putea fi mântuiți și, dacă ni le însușim cu sinceritate, vom primi adevărata doctrină și cinste a vieții...Cu Dumnezeu nu se vorbește fără folos; nimeni nu-L ascultă în zadar. Noi ne adunăm gândurile, ne spălăm mâinile, când avem prilejul să luăm Biblia în mână. Înainte de citirea ei, este necesară o pregătire religioasă. Să urmăm aceasta cu grijă, și ne va fi de mare folos. Pe lângă faptul că ne spălăm mâinile, să avem și sufletul pregătit pentru aceasta; femeia să-și acopere capul cu vălul, chiar dacă nu-l poartă, în semn de evlavie interioară; iar bărbatul să și-l descopere. Vedeți cum arată pregătire, evlavia interioară. Apoi se așează, spre a înțelege; încep părerile de rău, își condamnă trecutul vieții sale. Deci, iubiții mei, să citim cu grijă Sfintele Scripturi și să ne îndreptăm, mai ales, către studiul stăruitor al Evangheliilor" ( Omilia LIV-a la Evanghelia după Ioan )
Dacă este necesară, pentru citirea rodnică a Sfintei Scripturi, o atentă pregătire trupească, cu atât mai mult se impune o aleasă pregătire sufletească. Ea va consta dintr-o adâncă anliză psihică, în cursul căreia vor fi regretate păcatele săvârșite și vor fi alungate din suflet toate gândurile necuviincioase; apoi, întreaga atenție se va concentra asupra celor citite. " Iată pentru ce Hristos - zice Sf. Ioan Gură de Aur - trimițându-i pe iudei la Scripturi, le recomandă, nu simpla lectură, ci studiul serios și aprofundat. El nu le spune: " Citiți Scripturile", ci "Cercetați Scripturile"...Sufletul pregătit prin curăție și concentrare, prin atenție și evlavie profundă este ajutat de Duhul Sfânt să înțeleagă sensurile adânci ale Sfintei Scripturi și să guste din rodurile ei duhovnicești. Dacă citirorul face tot ceea ce depinde de el, Dumnezeu, coborând în sufletul lui, îi luminează duhul și mintea, îi descoperă cele acoperite și îl învață ce nu știa din tainele dumnezeiești ale mântuirii."

( Ortodoxia - Revista Patriarhiei Romane - Anul XXXII, Nr. 2, Aprilie-Iunie 1980)

_________________
A ierta inseamna a elibera un prizonier si a descoperi ca acel prizonier ai fost chiar tu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
micutiu_sorin
MesajTrimis Vin 18 Apr, 2008 11:12 pm  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 19/Iul/2006
Mesaje: 5386
Locație: Simeria

"Pentru reținerea dumnezeieștilor învățături, transmise de preot în biserică prin interpretarea Sfintei Scripturi, o importanță majoră are recitirea textului respectiv și conversația desfășurată asupra lui. De aceea, Sfântul Ioan Gură de Aur recomandă ca "fiecare , reântors acasă, să ia Dumnezeieștile Cărți, și să cugete asupra gândurilor pe care le conțin". Sau, în altă parte, zice:" Dacă nu voiți să vă reântoarceți acasă, întruniți-vă, într-un loc deosebit, cu prietenii voștri care au auzit aceleași cuvântări ca și voi și, acolo, formați a doua ședință, unde fiecare să reproducă el însuși ceea ce a reușit să rețină; reconstituiți astfel o a doua instrucțiune, ca reuniunea voastră de aici să nu fie pur și simplu o pierdere".
Sfântul Ioan Gură de Aur nu cere credincioșilor o simplă lectură a textului interpretat de preot în biserică, ci o adevărată repetiție, cum procedează elevii cu lecțiile, pentru o temeinică însușire a noilor cunoștințe primite. La ea, să participe întreaga familie. " Îndată ce v-ați întors acasă - spune Marele Ierarh - trebuie să luați Sfânta Scriptură și, cu soția și copiii, repetați împreună învățăturile care v-au fost date".
Iar într-una din zilele Postului Sfintei Învieri a Domnului, când ajunul s-a prelungit până după sfintele slujbe săvârșite la biserică, îi sfătuiește pe credincioși, prin cuvintele: " Reântorși acasă, să punem două mese: una cu bucarele trupului, alta cu bucatele Sfintei Scripturi; soțul să repete ceea ce a fost zis, femeia să se instruiască și copii să asculte, iar slujitorii să nu fie frustrați de lecturile noastre, Faceți fiecare din voi, o biserică din casa voastră"

( Ortodoxia - Revista Patriarhiei Romane - Anul XXXII, Nr. 2, Aprilie-Iunie 1980)

_________________
A ierta inseamna a elibera un prizonier si a descoperi ca acel prizonier ai fost chiar tu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Miriam
MesajTrimis Sâm 19 Apr, 2008 10:35 am  Răspunde cu citat (quote)
De-a casei


Data înscrierii: 02/Oct/2007
Mesaje: 5132

Cu adevărat ,,gură de aur" a avut Sfântul Ioan Gură de Aur!

Să urmăm aceste îndemnuri pentru a avea o ,,viață de aur", ,,fapte de aur", ,,vorbe de aur"!!!

Doamne, iartă toată zgura și noroiul din noi!!!!

_________________
,,Primește-mă, Tăcere, pe muntele tău sfânt, pe care rugăciunea e slobodă să plângă
Și unde fericirea e singurul cuvânt, iar mâinile întinse pot cerul tot să-l strângă.”( T. Dorz)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
micutiu_sorin
MesajTrimis Lun 05 Mai, 2008 4:07 pm  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 19/Iul/2006
Mesaje: 5386
Locație: Simeria

“Să nu citiți literele în chip simplu, ci să cercetați ideile. Dacă cineva se oprește numai asupra cuvintelor și nu cercetează nimic mai mult decât cele scrise, multe greșeli va săvârși” (Sf. Ioan Gura de Aur, La celelalte, contra ereticilor…, Omilia 8, Migne, P. G., XLVIII, col. 769, trad. de prof. Justin Moisescu)

“Dacă citim o dată, de doua ori, și nu înțelegem ce citim, să nu ne trândăvim, ci să stăruim, să medităm, să întrebăm. Căci spune Scriptura: „Întreabă pe tatăl tău și-ți vada de știre, întreabă pe bătrâni și-ți vor spune” (Deut. 32, 7). Cunoștința nu este a tuturor” (Sf. Ioan Damaschin, Dogmatica, 4, 17, trad. D. Fecioru, Bucuresti, 1938, p. 286).

_________________
A ierta inseamna a elibera un prizonier si a descoperi ca acel prizonier ai fost chiar tu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
micutiu_sorin
MesajTrimis Mar 06 Mai, 2008 9:35 pm  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 19/Iul/2006
Mesaje: 5386
Locație: Simeria

"Putem cădea pradă diavolului și fiindcă nu cunoaștem Sfânta Scriptură.
Atunci când Domnul a fost ispitit de satana pe munte, El i-a răspuns cu texte din Sfânta Scriptură. E necesar, așadar, să cercetăm bine Sfânta Scriptură. Ea este pentru noi ceea ce esta harta topografică pentru Statul major al armatei și binoclul pentru ofițeri. În ea creștinul poate vedea mișcările și vicleniile vrăjmașului și tot în ea își poate găsi armele cu care să se apere. Deci Sfânta Scriptură este o armă minunată pentru identificarea și înfrângerea vrăjmașului. Ea conține cuvântul lui Dumnezeu, care ne luminează mintea și ne deschide ochii cei sufletești. Atunci lumina cuvintelor dumnezeiești ne este sfetnic bun pe cărarea cea dreaptă, ne luminează inima și ne îndepărtează îndoielile. Diavolul nu ne va găsi atunci descoperiți"

- Mitropolitul Hristodoulos Paraskevaidis - "Războiul împotriva satanei" -

_________________
A ierta inseamna a elibera un prizonier si a descoperi ca acel prizonier ai fost chiar tu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Miriam
MesajTrimis Joi 08 Mai, 2008 7:34 am  Răspunde cu citat (quote)
De-a casei


Data înscrierii: 02/Oct/2007
Mesaje: 5132

Hristos a înviat!

,,Nimeni nu poate ajunge la o înaltă și vrednică părtășie și împreună-lucrare cu Dumnezeu fără o limpede cunoaștere a Lui,
cunoaștere căpătată prin adâncirea și meditarea stăruitoare asupra Cuvântului Său și a Voii Sale.
Cum poate cineva face voia Lui Dumnezeu
sau învăța pe alții s-o facă
dacă el însuși n-a adâncit mai întâi cu rugăciune Cuvântul Sfânt?
Și dacă nu și-a deprins prin meditație mai întâi el însuși mintea,
spre a cunoaște bine care este voia lui Dumnezeu cea sfântă, plăcută și desăvârșită?
Cum poate cineva să cunoască gândul lui Hristos din Cuvintele sale,
dacă nu cugetă liniștit
și nu s-a obișnuit să adâncească în fiecare zi înțelesul acelui Sfânt Cuvânt?"
( Traian Dorz, ,,Cununile slăvite", pag. 25-26)

_________________
,,Primește-mă, Tăcere, pe muntele tău sfânt, pe care rugăciunea e slobodă să plângă
Și unde fericirea e singurul cuvânt, iar mâinile întinse pot cerul tot să-l strângă.”( T. Dorz)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
micutiu_sorin
MesajTrimis Vin 09 Mai, 2008 1:29 am  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 19/Iul/2006
Mesaje: 5386
Locație: Simeria

" Cartea ofera o alternativa celor care sunt satui de valorile pe care le promoveaza televiziunea. Cartea are o valoare care nu va putea fi ingenuncheata. Chiar daca Televizorul va avea din ce mai multi discipoli, si Cartea din ce in ce mai putini prieteni, in cele din urma biruinta va fi a Cartii. Atunci se va lamuri care au fost prietenii ei, si care au fost dusmanii ei. Gandindu-ma la confruntarea dintre cele doua puteri am compus o scurta poveste despre Apocalipsa, numita "Ultimul turnir". Iat-o:

"Pe ulite, soldatii imbracati in haine stralucitoare striga cat ii tine gura. Invita lumea la Marele Spectacol. Intrarea este libera: arenele sunt un furnicar care creste neincetat. Este primul turnir la care oamenii au voie sa coboare din tribune ca sa fie cat mai aproape de luptatori.
Emotia creste. Timpul trece cu o viteza foarte mare. Parca au trecut numai cateva clipe de cand Cartea a lasat la curte provocarea. Prima reactie a regelui a fost dura: s-a simtit jignit, s-a simtit calcat in picioare. De zeci de ani nimeni nu mai indraznise sa ceara ingaduinta de a se lupta cu primul dregator, cu Idolul imaginilor. Cu cel pe care nu il doborase nimeni, niciodata. Si, cand nimeni nu se astepta sa il mai vada in arena, pentru ca oamenii se temeau de moarte, Cartea a facut gestul necugetat. Pentru asta Regele a condamnat Cartea la moarte pe rug. Nu ar fi ingaduit ca lumea sa afle cat de obraznica a fost Cartea. Dar Idolul a ajuns in ultima clipa si a stins focul. Cartea era intreaga. Nu asa trebuia sa moara pentru greseala ei. Idolul ii pregatise o pedeapsa mult mai umilitoare. A acceptat provocarea. Si peste cateva clipe incepe lupta. Spectatorii ard de nerabdare. Arenele sunt pline si nou venitii incearca cu greu sa isi faca loc. Regele a promis o mare petrecere dupa turnir, in cinstea invingatorului. Nu e nici un secret cine va castiga confruntarea. Dar toti asteapta sa vada cum o va castiga. Pentru cateva clipe, arena e ocupata de o multime de circari care jongleaza cu paini. Fac numere de senzatie. Si totul se termina pe placul multimii: painile sunt aruncate in tribune. Pentru cateva minute, multimea mananca privind spre Marea Poarta. Si Poarta se deschide. Pe un cal puternic, frumos, negru, apare Idolul. Multimea il aclama. E imbracat in haine de un alb stralucitor. Multimea il aclama. Idolul ii saluta ridicand lancea. Apare si Cartea pe calul ei batran si slab, cu care nu a castigat nici o lupta. E imbracata in armura, dar nu tine in mana decat un mic scut. Cei mai multi o privesc cu dispret. Dar, intre acestia, se afla si cativa prieteni ai Cartii. Cu barbile fluturand in vant, stau incordati, de parca lupta ar fi a lor: de parca toata viata lor ar depinde de acest turnir. Regele face un semn si lupta incepe. Spre deliciul admiratorilor, Idolul isi va arata maiestria: pentru a umili Cartea, care nu tine in mana decat scutul, el o va dobori tinand lancea de varf. In cateva clipe, intre cei doi adversari nu mai sunt decat cativa metri. Si lancea loveste scutul: Cartea cade, dar se ridica repede. Cativa spectatori, pentru a starni mania Idolului, o aclama pe Carte. Paznicii nu le fac nimic, intelegand gestul lor. A doua runda: Idolul va incerca sa evite scutul dusman. Cartea nu reuseste sa se fereasca si cade de pe cal. A treia oara Idolul tine lancea ca un adevarat cavaler care vrea sa invinga. Si doboara Cartea. Greu ranita, ea poate cere oprirea confruntarii. Dar nu o face. Si se suie din nou pe cal. Idolul e din ce in ce mai manios. Faptul ca adversarul sau nu vrea sa isi ia lancea, il scoate din minti. Pentru a-l provoca, a patra oara indreapta varful lancei spre picioarele calului balan, incercand sa-l impiedice. Si calul cade la pamant, cu tot cu calaret. Si totusi, dupa cateva momente, Cartea se ridica in picioare. Tribunele sunt din cei in ce mai infierbantate. Se fac pariuri. Nici la luptele cu lei nu a fost atata agitatie. Cartea cade pentru a cincea si a sasea oara. Crainicul, care in tinerete fusese un prieten apropiat al Cartii, face semne disperate pentru a intrerupe turnirul. Dar Regele isi ridica mana pentru a saptea oara. In tribune, Prietenii Cartii isi ridica bratele spre Cer. Nu se mai tem de nimic. E ultima lor sansa. Si totusi Regele nu intelege curajul lor. Se gandeste ca ii va ucide dupa turnir. Si Cartea cade. Se pare ca a murit. Crainicul vine spre ea si o cerceteaza cu atentie. Ochii i se umplu de lacrimi: Cartea se ridica iarasi. Si crainicul, triumfator, aratand un sul Regelui, anunta: "Asa cum spune legea turnirului, daca un luptator este doborat de sapte ori si totusi se ridica in picioare, victoria este a sa: a biruit prin rabdare…" Aceasta lege nu mai fusese aplicata pana atunci si numai cei batrani isi mai aduceau aminte de ea. Asta pentru ca nici un turnir nu tinuse pana atunci mai mult de cinci runde. Idolul urla ca o fiara ranita: "Nuuu…" Coboara de pe cal si se da cu capul de pamant. Fata i se sparge in mii de cioburi. Smerita, Cartea isi priveste prietenii cu ochii in lacrimi. Biruisera. Incepea Sfarsitul…"

- P&atilde;rintele Calistrat -

sursa aici: http://www.orthoblog.ro/2007/06/22/parintele_calistrat_despre_carti_de_dani


Ultima modificare efectuată de către micutiu_sorin la Vin 23 Mai, 2008 1:03 pm, modificat de 1 dată în total

_________________
A ierta inseamna a elibera un prizonier si a descoperi ca acel prizonier ai fost chiar tu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
micutiu_sorin
MesajTrimis Joi 22 Mai, 2008 11:12 pm  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 19/Iul/2006
Mesaje: 5386
Locație: Simeria

"Tu, care în fiecare zi te lupți cu valurile mării acestei vieți cuprinse de furtună și ești încărcat cu atâtea păcate, ai nevoie în permanență de mângâierea Sfintelor Scripturi. Te afli în prima linie a luptei pentru supra-viețuire și ești rănit în permanență. Femeia ta te mânie, fiul tău te supără, angajatul tău te enervează, dușmanul tău îți face necazuri, prietenul te invidiază, vecinul te înjură, asociatul te sapă, iar judecătorul te amenință. La acestea se adaugă multe situații și împrejurări care te tulbură, te neliniștesc, te mâhnesc și te întristează, ducându-te până în pragul deznădejdii. Săgețile vrășmașilor văzuți și nevăzuți te lovesc fără încetare de peste tot. De aceea ai nevoie de armele Sfintelor Scripturi. Te rog să le citești, fie că știi, fie că nu știi puterea cuvintelor lor. Dacă le citim de multe ori, cele ce învățăm acolo nu se mai șterg din mintea noastră. Și adesea, ce nu putem înțelege astăzi, dacă citim și mâine, înțelegem imediat, pentru că bunul Dumnezeu ne luminează mintea în chip nevăzut. Pentru înțelegerea Sfintelor Scripturi nu este nevoie de înțelepciune omenească, ci de descoperirea Duhului Sfânt. Dacă cercetăm Scriptura cu atenție și nu în fugă, vom dobândi mântuirea propovăduită în ea. Căci dacă ne umplem sufletele de învățăturile sale, vom afla adevărurile dogmatice și vom păși spre viața desăvârșită."

- Sf. Ioan Gură de Aur -

_________________
A ierta inseamna a elibera un prizonier si a descoperi ca acel prizonier ai fost chiar tu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
micutiu_sorin
MesajTrimis Joi 05 Iun, 2008 11:22 am  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 19/Iul/2006
Mesaje: 5386
Locație: Simeria

Cuvânt la Înălțarea Domnului

" ...Și noi, care păream nevrednici de pământ, astăzi ne-am înălțat la cer. Noi, care nu eram vrednici de nici o cinste pe pământ, ne-am înălțat la împărăția cea de sus și am trecut peste ceruri și am ajuns la tronul cel dumnezeiesc; și acea natură, care fusese alungată din rai de către heruvimi, astăzi s-a ridicat mai presus de heruvimi. Dar cum s-a săvârșit această mare minune? Cum ne-am ridicat noi la această înălțime, noi care am mâniat pe Domnul și nu păream vrednici nici de pământ? Cum s-a înlăturat acel război? Cum s-a îmblânzit acea mânie? Cum? Căci aceasta este de mirare, că nu noi, ci El, Care cu dreptate Se mâniase pe noi, ne-a chemat la pace și a întemeiat pacea. Cum, El a fost atacat și El cheamă la pace? Negreșit, căci El este Dumnezeu și de aceea ne cheamă pe noi, ca un Părinte plin de dragoste.
Să vedem, cum se face aceasta? Mijlocitorul păcii este Fiul Aceluia Care ne cheamă la pace; nu un om, sau înger, sau arhanghel, ori vreun altul dintre slujitorii lui Dumnezeu, ci însuși Fiul lui Dumnezeu este mijlocitor. Și ce face Mijlocitorul? Ceea ce se cuvine mijlocitorului. Precum atunci când doi sunt învrăjbiți se pune între dânșii un al treilea și potolește mânia unuia și a altuia, așa a făcut și Hristos. Dumnezeu Se mâniase pe noi, și noi ne abătusem de la Dumnezeu, dar Hristos a intervenit între noi și a împăcat amândouă părțile. Dar cum S-a făcut El mijlocitor? Pedeapsa pe care noi o meritam de la Tatăl, El a luat-o asupra Sa; din partea lui Dumnezeu El a suferit pedeapsa, din partea omenirii celei învrăjbite cu Dumnezeu - ocara.
Voiești să știi cum le-a luat pe amândouă asupra Sa? „Hristos, ne-a răscumpărat din blestemul legii, făcându-Se pentru noi blestem” (Galateni 3, 13). Acum vezi că El a răbdat pedeapsa cea pusă din partea lui Dumnezeu? Dar iată cum a luat asupra Sa și ocara ce vine de la oameni. Zice psalmistul: „Ocările celor ce Te ocărăsc pe Tine au căzut asupra mea” (Psalmul 68, 11). Așa a ridicat El vrăjmășia și n-a încetat a face și a suferi toate, până ce iarăși a împăcat cu Dumnezeu pe vrăjmașul lui Dumnezeu. Și ziua de astăzi este pricina acestor bunătăți.

....Astăzi, la Înălțarea Mântuitorului la cer, iată ce se zice în istoria Apostolilor despre îngeri: „… doi bărbați au stat înaintea lor în haine albe, care au și zis: Bărbați galileeni, ce stați căutând spre cer? Acest Iisus, care S-a înălțat de la voi la cer, așa va veni, precum L-ați văzut mergând la cer” (Fapte l, 10-l1).
Ascultați acum cu luare aminte. Pentru ce vorbesc ei așa? Nu aveau oare ucenicii ochi? Nu văzuseră ei înșiși ceea ce s-a petrecut? Nu spune evanghelistul că S-a înălțat înaintea ochilor lor? (Fapte l, 9). Pentru ce, oare, s-au înfățișat atunci îngerii și le-au spus că El S-a înălțat la cer? Pentru două pricini:
Întâi, fiindcă ucenicii erau întristați pentru despărțirea de Hristos. Cum că ei în adevăr erau triști, aflăm din cuvintele Domnului: „Nimeni dintre voi nu mă întreabă: Unde Te duci? Ci, fiindcă v-am spus acestea, întristarea a umplut inima voastră” (Ioan 16, 5-6).
Când noi ne despărțim de prieteni și de rude, ne pare rău. Cum ar fi putut acum ucenicii să nu jelească și să nu simtă durerea, când vedeau că se desparte de dânșii Izbăvitorul lor, Dascălul și Sprijinitorul cel plin de dragoste, cel blând și bun? De aceea li s-au arătat îngerii; ei trebuiau să aline durerea ucenicilor pentru ducerea Domnului de la dânșii, prin făgăduința revenirii Lui. „Acest Iisus, care S-a înălțat de la voi la cer, așa va veni, precum L-ați văzut mergând la cer”. Vă pare rău că El se ia de la voi, însă nu vă întristați, El iarăși va veni. Aceasta este întâia pricină a arătării îngerilor.
Pentru a doua pricină, nu mai mică decât prima, îngerul a adăugat: „El S-a înălțat”, adică S-a înălțat, S-a ridicat la cer. Distanța era prea mare și ochii omenești nu puteau să privească trupul ce se înălța până a ajuns la cer. Precum o pasăre, care se ridică la înălțime, se ascunde tot mai mult de ochii noștri, așa și trupul lui Hristos, cu cât mai sus se ridica, cu atât mai mult se depărta de ochii ucenicilor, fiindcă slăbiciunea vederii nu putea să urmărească lungimea distanței. De aceea s-au înfățișat îngerii, spre a încredința pe ucenici despre înălțarea Sa la cer, ca ei să nu creadă că El a fost luat la cer ca Ilie. Ilie a fost luat ca un rob al lui Dumnezeu, iar Iisus ca Domn; Ilie cu o căruță de foc, Iisus a fost luat de un nor, căci și Tatăl, precum zice Isaia, „sade pe nor” (Isaia 19, 1). Ilie, la înălțarea sa, a slobozit cojocul său asupra ucenicului său Elisei; dar Iisus, după ce S-a înălțat, a făcut să se pogoare asupra ucenicilor Săi darurile Harului și a făcut nu numai un prooroc, ci mii de prooroci, care au fost cu mult mai mari și mai slăviți decât Elisei.
Așadar, iubiților, să priveghem și să îndreptăm ochii duhului nostru la a doua venire a Domnului. Apostolul Pavel zice: „însuși Domnul întru poruncă, la glasul arhanghelului, Se va pogorî din cer, și cei morți întru Hristos vor învia întâi. După aceea, noi cei vii, care vom fi rămas, vom fi răpiți împreună cu ei în nori, întru întâmpinarea Domnului” (I Tesaloniceni 4, 16-17). Însă nu toți. Ascultă ce zice Hristos: „Atunci vor fi două măcinând la moară, una se va lua, alta se va lăsa; în noaptea aceea vor fi doi într-un pat, unul se va lua, altul se va lăsa” (Matei 24, 41; Luca 17, 34). Ce înseamnă aceste vorbe neînțelese? Cele de la moară sunt săracii și chinuiții (la iudeii antici, slujnicele sau roabele erau datoare să macine făină în râșniță), cei din pat sunt bogații, care au și comoditate, și prisosință. Domnul voiește așadar să spună că atât dintre săraci, cât și dintre bogați, numai unii se vor mântui, alții însă vor pieri. Drepții vor fi răpiți în nori, spre întâmpinarea Domnului, iar păcătoșii vor fi lăsați și dați osândei.
Când un rege vizitează o cetate, obișnuiesc a ieși înaintea lui cei ce îi sunt favoriți; iar criminalii se țin în cetate, spre a aștepta pedeapsa lor. Tot așa va fi când Domnul va veni la judecată. Vom fi, oare, și noi atunci duși spre întâmpinarea Lui? Ah, eu cunosc păcatele mele și nevrednicia mea!
Deci, să nu se laude bogatul întru bogăția sa și săracul să nu se creadă mizerabil și nenorocit. Mai vârtos fericit, și sigur fericit, și de trei ori fericit este cel care se va arăta vrednic în ziua aceea a ieși întru întâmpinarea Domnului, de ar fi el și cel mai sărac decât toți. Iar noi, păcătoșii, să ne tânguim pe noi înșine, și nu numai să ne tânguim, dar să ne îmbunătățim, să ne schimbăm, pentru ca toți să primim cu vrednicie pe împăratul îngerilor și să putem gusta acea sfântă fericire întru Hristos Domnul nostru, Care fie proslăvit împreună cu Tatăl și cu Duhul Sfânt, în vecii vecilor. Amin.

- Sfântul Ioan Gura de Aur - Predici la duminici si sărbători -
Dacă încă nu aveți această carte vă recomand să o cumpărați, vă va ajuta mult la aprofundarea Sfintei Scrpturi, sau o puteți citi aici: http://www.ioanguradeaur.ro/predici-la-duminici-si-sarbatori/

_________________
A ierta inseamna a elibera un prizonier si a descoperi ca acel prizonier ai fost chiar tu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
micutiu_sorin
MesajTrimis Vin 06 Iun, 2008 9:00 am  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 19/Iul/2006
Mesaje: 5386
Locație: Simeria

Alături de Sfânta Scriptură, Sfânta Tradiție, literatura patristică constituie un izvor nesecat pentru măturisirea și trăirea credinței creștine ortodoxe.
Literatura patristică a atins cea mai mare dezvoltare în perioada a doua a istoriei sale (circa 313-416), perioada care este ilustrată de mari oameni ai lui Dumnezeu ca: Sfinții Atanasie cel Mare, Vasile cel Mare, Grigorie de Nazianz, Grigorie de Nisa, Ioan Gură de Aur, Ambrozie, Fericitul Ieronim, Fericitul Augustin și alți Sfinți Părinți.
Studiul literaturii patristice "...ne oferă posibilitatea de a întelege tradiția căreia îi aparținem, să ne însușim „credința Părinților” care ne-a fost păstrată de Biserică, să intrăm în posesia bogățiilor Tradiției adevarate....mulți se hrănesc cu discursuri izvorâte dintr-un mediu marginal sau fals bisericesc. Depășirea acestei situatii nu se poate realiza decât renuntând la starea de despărțire dintre teologie și viață, decât restabilind legatura vie între învățătura Părinților și practica bisericească. Practica noastra bisericeasca nu se întemeiază totdeauna pe învățătura Părinților și aici găsim rădacina multor probleme ale vieții Bisericii actuale. Cunoașterea Părinților ajută pe credinciosul de astăzi să rămână pe drumul cel drept într-o vreme când multe curente îl trag într-o parte și alta.” ( ÎPS Nicolae Corneanu, Mitropolitul Banatului; "Farmecul scrierilor patristice" - editura Anastasia - 2002)

_________________
A ierta inseamna a elibera un prizonier si a descoperi ca acel prizonier ai fost chiar tu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
micutiu_sorin
MesajTrimis Mar 10 Iun, 2008 2:56 pm  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 19/Iul/2006
Mesaje: 5386
Locație: Simeria

- Biblia sau Sfânta Scriptură rămâne până acum cea mai răspândită carte. Din păcate, nu toti cei care o au, o si citesc sau stiu cum să o citească. Cum recomandati sfintia voastră citirea Sfintei Scripturi?

- Eu recomand celor care se lasă îndrumati de mine să citească în fiecare zi două capitole din Noul Testament, începând cu Evanghelia de la Matei, continuând cu celelalte Evanghelii, si apoi să le citească încă o dată si încă o dată, de trei ori Evangheliile una după alta, după aceea fiecare carte din Noul Testament, să citească de trei ori în parte, Faptele Apostolilor o dată, de două ori, de trei ori, Epistola către Romani o dată, de două, de trei ori si asa mai departe până la sfârsitul Noului Testament. Recomand să se citească Evangheliile una după alta de trei ori pentru că există si multe texte paralele si atunci e bine să ai o perspectivă generală. Celelalte cărti al Noului Testament nu au o legătură unele cu altele, sunt fiecare de sine stătătoare, asa că e bine să se citească fiecare în parte de trei ori. După ce ai citit Noul Testament de trei ori în felul acesta, apoi se citesc câte două capitole în fiecare zi fără să se mai tină seama de numărul de citiri. Si asta până la sfârsitul vietii în scopul de a ne împodobi mintea cu gânduri ceresti si de a le avea la îndemână pentru înlăturarea ispitelor celui rău sau pentru întărirea în bine. Mă gândesc că citirea Scripturii în general, si a Noului si a Vechiului Testament, trebuie făcută în perspectiva în care Biserica ne îndeamnă să o facem. Când se citeste din Vechiul Testament si din Epistolele Sfintilor Apostoli, credinciosii sunt anuntati că se citesc lucruri izvorâte din întelepciune, chiar se spune "Întelepciune", se anuntă de unde se citeste si slujitorul sfintit spune în continuare: "Să luăm aminte!". Deci citirea trebuie făcută cu luare-aminte, considerând că se citesc lucruri exceptionale, lucruri care ies din comun.

- Părinte Teofil, trebuie pus accentul pe anumite cărti din Scriptură?

- Da, în ceea ce priveste Vechiul Testament, consider că unele cărti sunt mai importante decât altele; de pildă, cărtile lui Moise: Deuteronomul, pe care unii îl consideră ca Evanghelia de la Ioan fată de celelalte Evanghelii, de o valoare deosebită, apoi Cărtile Întelepciunii, respectiv Pildele lui Solomon, Eclesiastul, Cântarea Cântărilor, Întelepciunea lui Solomon, Întelepciunea lui Isus, fiul lui Sirah, Cartea Iov, după aceea Cărtile Profetilor, în special ale proorocilor mari, apoi în ceea ce priveste Noul Testament nu stiu dacă se poate spune că-i mai importantă una decât alta, asa că toate fiind cu un continut deosebit, se pot citi cu folos fără nici o exceptare, doar Apocalipsa e cu semnul întrebării, în sensul că din Apocalipsă nu se citeste niciodată la cultul Bisericii noastre si nici referire nu se face la textele Apocalipsei, ceea ce înseamnă că Apocalipsa este privită cu o oarecare rezervă de către Biserică, si atunci nici credinciosii nu e cazul să pună prea mult accent si mai ales să interpreteze, pentru că e foarte greu de stiut cum anume trebuie interpretate textele din Apocalipsă. Sunt însă si foarte multe lucruri de îndrumare, lucruri de temei pentru viata spirituală, asa că e bine să se citească, mai ales că e cuprinsă în Noul Testament, dar totusi cu rezerva cuvenită, cu rezerva pe care o are Biserica fată de Apocalipsă. În ceea ce priveste Evangheliile, citirea din Evanghelie trebuie făcută cu seriozitatea cuvenită, în sensul că e vorba de cuvântul dătător de viată al Mântuitorului Iisus Hristos. Biserica chiar cere o învrednicire pentru a asculta Sfânta Evanghelie, ceea ce înseamnă că si lectura trebuie să fie făcută cu luare-aminte si cu plecare de minte.

- Părinte Teofil, pentru o aprofundare a unor cuvinte, a unor texte din Scriptură, ce recomandati credinciosilor?

- Păi, as recomanda să învete pe de rost anumite versete si să se gândească la ele, să le poarte în minte. Am citit undeva că un detinut politic, în închisoare fiind, a avut deprinderea de a se gândi la texte din Scriptură si mai ales în noptile de insomnie se gândea să se cerceteze pe sine să vadă ce texte scripturistice, din Noul Testament, stie el care încep cu litera a, care încep cu litera b, c si asa până la sfârsitul alfabetului. Era o deprindere folositoare si o cercetare de felul acesta ne duce si la gândul să înmultim cunostintele din Scriptură, pe care după aceea să le împlinim cu fapta pentru că cunostinta singură îngâmfă pe om, cum zice Sfântul Apostol Pavel, iar Sfântul Marcu Ascetul adăuga că cunostinta singură îngâmfă pe om îndemnând la nelucrare, iar iubirea zideste, îndemnând la răbdarea tuturor. Prin urmare, noi nu trebuie să facem o performantă de cunostintă scripturistică, ci trebuie să căutăm să cunoastem Scriptura pentru aplicarea ei în viată.

- Care ar fi diferenta dintre cunoasterea, să zic asa, sectară, adică doar a unor versete, si o întelegere ortodoxă a Scripturii?

- Întelegerea ortodoxă a Scripturii se face în perspectiva Traditiei bisericesti, din perspectiva Sfintilor Părinti, din perspectiva continutului slujbelor Bisericii, pe când sectarii nu au referinte, ei interpretează de multe ori textele detasate din context si atunci nu se ajunge totdeauna la o interpretare corectă.

- Regăsim în slujbele noastre, asa cum spuneati părinte Teofil, texte biblice. Ne pot ajuta slujbele să pătrundem, să adâncim sensul cuvintelor Scripturii?

- De fapt, textele biblice în cuprinsul Sfintelor Slujbe sunt pericopele care se citesc la Liturghie, la Vecernie, în preajma praznicelor, si apoi faptul că noi sărbătorim anumite evenimente se bazează pe Scriptură. De exemplu, cum e Buna Vestire, Nasterea Domnului, Înăltarea la cer, Învierea, Pogorârea Duhului Sfânt, Schimbarea la Fată, Botezul Domnului, Întâmpinarea Domnului, toate acestea ne duc la gândul că Sfânta Scriptură este la temelia credintei noastre ortodoxe, iar evenimentele care se prăznuiesc, se prăznuiesc într-un anumit context liturgic în care revin adeseori cuvintele de temei ale sărbătorii respective. De exemplu, la Întâmpinarea Domnului "Bucură-te ceea ce esti plină de dar, de Dumnezeu Născătoare Fecioară, că din tine a răsărit Soarele dreptătii, luminând pe cei din întuneric", "Veseleste-te si tu, bătrânule drepte", e vorba de Dreptul Simeon, "cel ce ai primit în brate pe Eliberatorul tuturor, Cel ce ne-a dăruit nouă mare milă".

- Liturghia si predica, prin excelentă, sunt mijloace de adâncire a întelesurilor textelor biblice. Cum pot si cum ar trebui să se pregătească credinciosii pentru a întelege mai bine tâlcuirea Evangheliei?

- În măsura în care cunosc textul, se pot raporta mai usor la cele spuse în predică, iar dacă nu cunosc textul, atunci si predica rămâne ceva în afară de posibilitătile lor de asimilare. Asa că contează foarte mult cunostinta Scripturii, desi se poate si fără cunostintă de Scriptură pentru că ceea ce ni se cere nouă este împlinirea poruncilor, nu cunostinta textelor scripturistice, însă e foarte bine, e de mare ajutor cunostinta textelor scripturistice pentru a întelege, pentru a asimila cele care ni se oferă prin predicile omiletice sau predicile sintetice bazate pe Scriptură.


sursa și continuarea interviului aici:
http://www.nistea.com/Intampin1.html#Cultura%20crestinului%20si%20lectura%20Sfintei

_________________
A ierta inseamna a elibera un prizonier si a descoperi ca acel prizonier ai fost chiar tu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Ora este GMT + 3 ore

Subiectul următor
Subiectul anterior
Pagina 1 din 5
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina de start a forumului Forumul Oastei Domnului  ~  "Cercetați Scripturile"

Crează un subiect nou   Răspunde la subiect

Mergi direct la:  

  Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum

  Utilizator:    Parola:      Autentifică-mă automat la fiecare vizită       



phpBB si NoseBleed