Pagina de start a forumului Forumul Oastei Domnului

 

Autor Mesaj
<  "Cercetați Scripturile"  ~  Subiecte și versete pentru discuții ziditoare
Sorin
MesajTrimis Sâm 25 Mar, 2006 11:04 am  Răspunde cu citat (quote)
Moderator


Data înscrierii: 11/Iun/2005
Mesaje: 1338
Locație: Galați

Pentru a avea o roadă duhovnicescă mai bogată și pentru a avea de învățat mai mult de pe acest forum, deschidem această nouă secțiune unde vă invităm să propuneți subiecte în legătură cu Sf. Scriptură, versete biblice pe care avem nevoie să le înțelegem bine cu toții, adevăruri de credință și de trăire duhovnicească.

Tocmai pentru că este un forum, un loc unde putem dezbate într-o atmosferă serioasă și deloc rigidă, și pentru că avem nevoie să creștem, să ne hrănim duhovnicește am dorit ca această secțiune să-și găsească locul între noi tinerii de la Oastea Domnului.

Desigur că această secțiune vine să suplinească (și nu să înlocuiască) ceea ce deja se-ntîmplă în mod individual sau la nivel de adunare locală, cu întîlnirile de studiu biblic al tinerilor.

Vă rugăm deci, să propuneți acele subiecte și versete pentru discuții serioase, ziditoare și cu eficiență în viața noastră de credință.


Ultima modificare efectuată de către Sorin la Mar 12 Iun, 2007 8:27 am, modificat de 1 dată în total

_________________
"Se poate să avem dreptate cand ne plangem unii de alți... Dreptate avem, dar dragoste sigur nu avem... Dacă ai dreptate, gîndește-te că Dumnezeu nu ne-a mântuit prin dreptate. Ne-a mântuit prin dragoste..." Traian Dorz
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Sorin
MesajTrimis Sâm 25 Mar, 2006 9:47 pm  Răspunde cu citat (quote)
Moderator


Data înscrierii: 11/Iun/2005
Mesaje: 1338
Locație: Galați

Din secțiunea "Cuvîntul Tău e-o candelă" am selectat subiectele care se referă la pasaje din Sf. Scriptură, Evangheliile duminicilor sau sărbătorilor. La fel și din alte secțiuni.

De asemeni vă așteptăm cu acele subicte de discuție în legătură cu Sf. Scriptură.


Slăvit să fie Domnul!

_________________
"Se poate să avem dreptate cand ne plangem unii de alți... Dreptate avem, dar dragoste sigur nu avem... Dacă ai dreptate, gîndește-te că Dumnezeu nu ne-a mântuit prin dreptate. Ne-a mântuit prin dragoste..." Traian Dorz
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
ILEANA
MesajTrimis Sâm 15 Sep, 2007 10:41 pm  Răspunde cu citat (quote)
Începător


Data înscrierii: 29/Noi/2006
Mesaje: 27
Locație: BIHOR

(Caci trei sunt care marturisesc in cer:Tatal,Cuvantul si Duhul Sfant, si acestia trei una sunt.)
Si trei sunt care,marturisesc (pe pamant):Duhul, apa si sangele, si acestia trei sunt una in marturisirea lor.
1 Ioan 5:7-8

Nu prea inteleg aceste versete.Poate ma ajuta careva.

_________________
Imparatia cerurilor se ia cu navala, si cei ce dau navala pun mana pe ea (Matei 11:12)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Codul Yahoo Messenger
Miriam
MesajTrimis Lun 15 Oct, 2007 5:18 pm  Răspunde cu citat (quote)
De-a casei


Data înscrierii: 02/Oct/2007
Mesaje: 5132

Ma mir ca nu a raspuns nimeni dintre cei care au studiat teologia. Poate ca nu au ,,dat" pe aici...Si eu am citit abia azi si ma tot gandesc ce explicatie ar avea versetele de mai sus. Am recitit contextul si am luat-o incet, logic...Deci, cei Trei care marturisesc in Cer sunt Tatal, Fiul si Duhul Sfant adica Sfanta Treime care este UNA. Marturisirea se refera la faptul ca Domnul Iisus este Hristosul profetit care a venit pe pamant ca om, avand viata in trup ( sange si apa; se stie ca organismul uman are o mare cantitate de apa; cand Domnul Iisus a fost strapuns cu sulita a curs sange si apa...). Duhul este acelasi din cer, Duhul Sfant, care a fost promis la inaltarea Domnului Iisus. In Cer este marturia divina, pe pamant marturia Duhului Sfant insotita de argumentul palpabil al sangelui si apei...Eu asa am inteles pana acum...daca ne-ar ajuta cineva care a studiat teologia!!!! SA intrebam pe cei care ne sunt apropiati si cine are un raspuns corect sa il posteze neintarziat.
Doamne, vino in ajutorul nostru pentru a intelege Sfant Cuvantul Tau!!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
micutiu_sorin
MesajTrimis Mar 16 Oct, 2007 8:44 am  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 19/Iul/2006
Mesaje: 5386
Locație: Simeria

Slavit să fie Domnul!

Sfântul Duh este cea de a treia Persoană a Sfintei Treimi, "căci Trei sunt care mărturisesc în Cer: Tatăl, Cuvântul și Sfântul Duh, și aceștia, Una sunt" (I Ioan 5, 7), Tatăl est făcătorul (art. unu, din Simbolul Credinței), Fiul, Cel născut din Tatăl mai înainte de veci este "Răscumpărătorul" (art. doi), iar Sfântul Duh - "carele din Tatăl purcede" (art. opt ) este "Sfințitorul".

Deci, un singur Dumnezeu în trei fețe sau persoane, asemenea soarelui care are "discul", căldura și razele, sau cărămizii din exemplul Sf. Spiridon, care în constituirea ei a avut pământ, apa și căldura; sau alt exemplu patristic, timpul care este format din trecut, prezent și viitor, sau un alt exemplu dat nouă de Sf. Ioan Teologul care zice: "Trei mărturisesc pe pământ: Duhul, apa și sângele, și aceștia trei la fel mărturisesc"

Iată în continuare un cuvânt al părintelui Ilie Cleopa :

"Ați văzut și întotdeauna vedeți că mai înainte de a se face ziuă, de a răsări soarele, flutură o geană de ziuă. Către răsărit se vede o lumină mai întâi puțin gălbuie și apoi tot mai alburie, până când se ivesc razele soarelui. Iar razele soarelui crescând mereu și luminând sub cer, în toate părțile, se ivește la orizont și frumosul și prealuminosul soare, strălucind cu atâta putere încât, dacă te-ai uita mai mult la el, te orbește.
Iată, așa să socotiți și despre Dumnezeu. Bunul și Veșnicul Dumnezeu, Cel ce este izvorul a toată lumina și strălucirea de la începutul lumii, S-a arătat mai întâi numai ca Ziditor și ca Făcător. Faptul că El e în trei fețe, adică în trei ipostasuri, a început să se arate ființei omenești celei slabe și neputincioase numai cu încetul și în chip umbrit. Astfel, se știa încă înainte de legea veche, chiar de la Adam, că există Ziditorul Dumnezeu. Dar, cum zice Sfântul Grigorie Palama, nu se știa desăvârșit, ca azi, că El este în trei ipostasuri. Pentru că nu era încă în puterea minții omenești să înțeleagă că Dumnezeu este în trei fețe și de o singură ființă. Dar în chip umbrit a început a ne învăța pe noi, așa cum învață profesorul pe copii la școală, că Dumnezeu, deși este Unul după ființă, este în trei fețe sau ipostasuri. Încă la facerea omului, în rai, a zis: „Să facem om după chipul și după asemănarea Noastră” (Facerea 1, 26). N-a zis să fac, ci „să facem”, arătând prin plural și celelalte ipostasuri ale Sfintei Treimi, care erau lângă Tatăl. Iar la amestecarea limbilor, la Turnul Babel, a zis: „Să Ne pogorâm și să amestecăm limbile lor” (Facerea 11, 27). Deci iarăși s-a arătat că Dumnezeu este Unul după ființă și trei după fețe. Iar mai târziu, David proorocul, mai luminat de Duhul Sfânt, a spus și a mărturisit că trei sunt fețele Prea Sfintei Treimi. Căci zice în Psaltirea sa: „Cu cuvântul Domnului cerurile s-au întărit și cu Duhul gurii Lui toată puterea lor” (Psalmii 32, 6). Deci Domnul este Unul, Cuvântul este altul și Duhul gurii Lui, altul. Astfel i-a arătat Prea Sfântul Duh că cele trei ipostase ale Sfintei Treimi sunt de o ființă, de o putere, de o domnie și de o împărăție.
Patriarhii cei mai vestiți au fost trei: Avraam, Isaac și Iacov. Trei au fost și coconii din cuptor. Deci și alte multe simboluri vorbesc despre Sfânta Treime.
Iar în legea darului, încă de la începutul slujirii Mântuitorului, Prea Sfântul Dumnezeu S-a arătat ca fiind un Dumnezeu în trei fețe, sau în trei ipostasuri. Chiar de la Botezul Mântuitorului S-a arătat Prea Sfânta Treime la Iordan. Căci Părintele a zis de sus: „Acesta este Fiul Meu cel iubit, întru Care am binevoit” (Matei 3, 17); iar Duhul Sfânt a coborât în chip de porumb, iar Fiul era, întrupat în firea noastră, în apele Iordanului.
Iată de ce Biserica cântă: „În Iordan botezându-Te Tu, Doamne, închinarea Treimii S-a arătat” (troparul praznicului). Astfel, prin legea darului, Dumnezeu S-a arătat în chip desăvârșit că, deși este Unul după ființă, sau după fire, după fețe e Întreit. Aceasta a înțeles și dumnezeiescul Ioan Evanghelistul în epistola sa cea dintâi, când zice: „Trei sunt Care mărturisesc în cer: Tatăl, Cuvântul și Sfântul Duh, și aceștia trei Una sunt” (I Ioan 5, 7).
Mai târziu, dumnezeieștii Părinți au arătat că Sfânta Treime este de un singur scaun, de-o singură dumnezeire, de-o singură ființă și fire, de-o singură voie și împărăție și domnie, dar este în trei ipostasuri, iar aceste trei ipostasuri sunt deosebite după însușirile lor.
Mai întâi să cunoașteți chipul subzistenței fiecăruia. Tatăl are ca chip al subzistenței nenașterea și nepricinuirea; căci nu se naște din nimenea și nu e pricinuit de nimenea. Fiul are ca chip al subzistenței Sale nașterea mai înainte de toți vecii din Tatăl, precum se naște cuvântul din minte. Iar Duhul are ca chip al subzistenței Sale un altul decât cel al Fiului: El are purcederea, adică pornește, purcede din Tatăl. Dar – cum zice Sfântul Grigore de Nyssa – o dată cu nașterea Fiului, cea mai dinainte de toți vecii, purcede și Duhul Sfânt. Nu a fost o vreme – cum spune Arie hulitorul – când Hristos n-a fost împreună cu Tatăl. Cum se putea ca Tatăl să fie fără de Cuvânt? Dumnezeu are Cuvânt, Dumnezeu are și Duh. Deci n-a fost niciodată când să nu fi fost Cuvântul la Tatăl. Cum n-a putut să fie Tatăl fără Cuvânt, așa nu s-a putut să fie o vreme când Cuvântul să nu fi fost la Tatăl, și Duhul să nu purceadă în chip negrăit, adică să nu fie la Tatăl, pentru că Cel ce are Cuvânt are și Duh. Uitați-vă la noi: avem minte, cuvânt și duh, că suntem chipul și asemănarea lui Dumnezeu. Duhul lui Dumnezeu face parte chiar din ființa Sa, e chiar de o ființă cu El, de un scaun, de o voie și de o dumnezeire cu El......"

( din “Predici la Sărbătorile de peste an” Editura Christiana 2001 , Predica întâi la Sfânta Treime )

_________________
A ierta inseamna a elibera un prizonier si a descoperi ca acel prizonier ai fost chiar tu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
micutiu_sorin
MesajTrimis Dum 21 Sep, 2008 2:43 pm  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 19/Iul/2006
Mesaje: 5386
Locație: Simeria

Haideți să încercăm împreună să găsim răspunsurile corecte din această
Grilă Omiletică - Catehetică;

1. Sfintele Evanghelii descriu trei slujiri ale Mântuitorului Iisus Hristos:
a. Divină, umană și divino-umană
b. Profetică, samariteană și chenotică
c. Învățătorească, arhierească și împărătească
d. Didactică, sfințitoare și agapică

2. Care dintre cele trei slujiri este mai importantă?
a. Arhierească (sfințitoare)
b. Importanța este egală
c. Didactică
d. Împărătească

3. Din punct de vedere cronologic, care dintre cele trei slujiri a avut prioritate?
a. Arhierească
b. Nici una
c. Împărătească
d. Învățătorească (didactică)

4. Mântuitorul era numit, îndeobște:
a. Învățătorul (Rabi)
b. Domnul
c. Iisus Hristos
d. Mântuitorul

5. De unde și-a însușit Mântuitorul învățătura Sa?
a. De la Dumnezeu-Tatăl, Care L-a născut și Care L-a trimis în lume
b. De la Mama Sa, Fecioara Maria, care l-a crescut
c. De la Templu, Sinagogă și cărturarii vremii
d. Ca Dumnezeu, a-toate-știutor, nu avea nevoie să învețe de la altcineva

6. Despre cine s-a spus: „Niciodată n-a vorbit om ca Omul Acesta?”
a. Despre Sf. Ioan Botezătorul
b. Despre Iisus Hristos
c. Despre Sf. Ap. Pavel
d. Despre Moise

7. Învățătura Mântuitorului s-a raportat și la Vechiul Testament?
a. Da
b. Nu
c. Mai degrabă nu
d. Nu știm

8. Raportându-se la Legea Veche, ce a spus Mântuitorul?
a. Că a venit s-o înlăture, pentru că era depășită
b. Că a venit s-o plinească
c. Că trebuie respectată întocmai
d. Nu știm

9. În ce constă noutatea învățăturii Sale, față de cea din Vechiul Testament?
a. În respectarea dreptății depline
b. În porunca iubirii față de străini
c. În porunca iubirii față de vrăjmași
d. În iubire universală, inclusiv de vrăjmași, până la jertfă, după modelul iubirii Lui

10. Ce știm despre forma predicii Sale?
a. Era exclusiv discursivă, monologică
b. Nu știm nimic precis
c. Era variată, potrivit auditoriului pe care îl avea în față
d. Era dialogică, întotdeauna

11. Locul predicării era:
a. Numai în Templu
b. Numai în sinagogi
c. Peste tot unde era ascultat
d. În aer liber

12. Care a fost tema centrală a predicii Mântuitorului?
a. Vestirea celei de-a doua veniri
b. Evanghelia Împărăției lui Dumnezeu
c. Mesianismul
d. Vestirea pogorârii Duhului Sfânt

13. Strâns legate de tema centrală, predica Mântuitorului a reliefat trei subiecte principale.
Care au fost?
a. Credința, nădejdea și dragostea
b. Mila, pacea și dreptatea
c. Dumnezeul, lumea, omul
d. Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt

14. Care au fost mijloacele preferate utilizate în predica Mântuitorului?
a. Omilia și predica tematică
b. Pildele (parabolele)
c. Întrebările retorice
d. Toate mijloacele utilizate în Vechiul Testament

15. Pildele (parabolele) au fost utilizate numai de Mântuitorul?
a. Da
b. Nu
c. Nu știm
d. Întrebarea nu are sens

16. În Vechiul Testament întâlnim parabole (pilde)?
a. Nu
b. Da
c. Da, în toate cărțile
d. Nu știm, pentru că textele VT nu sunt explicite

17. Nominalizați unul din motivele pentru care Mântuitorul a utilizat parabolele.
a. Pentru că așa au dorit ascultătorii din vremea aceea
b. Pentru că nimeni nu le-a mai utilizat înainte de El și nici în vremea aceea
c. Pentru că erau ușor de ținut minte, pentru ascultătorii simpli
d. Pentru că a primit poruncă de la Tatăl spre a le utiliza

18. Aveau parabolele și rolul de a feri adevărurile dumnezeiești de interpretări greșite?
a. Nu
b. Nu știm
c. Da
d. Câteodată

19. De ce Mântuitorul a spus că grăiește în pilde pentru ca unii „văzând să nu vadă și auzind
să nu înțeleagă?”
a. Pentru că așa a fost voia Lui
b. Pentru că așa a fost voia Tatălui
c. Pentru că toate erau imposibil de înțeles
d. Pentru că inima unora dintre ascultători (cărturari și farisei) era învârtoșată

20. Să mai nominalizăm un motiv pentru care Mântuitorul a utilizat pildele:
a. Pentru a-i impresiona pe ascultători, a le stârni uimirea și a-Și mări popularitatea
b. Pentru ca să poată biciui anumite păcate, prin vorbirea indirectă menajând pe cei
de față
c. Nu cunoaștem nici un motiv, pentru că această utilizare este o mare taină
d. Pentru a nu fi înțeles de nimeni dintre ascultători

21. Cărei metode se subsumează vorbirea în pilde?
a. Metodei dialogale
b. Metodei vorbirii directe
c. Metodei vorbirii indirecte
d. Metodei mixte, discursivă și dialogală

22. Spre deosebire de cărturari și farisei, Mântuitorul învăța:
a. Așa cum au învățat proorocii
b. La fel ca Ioan Botezătorul
c. Ca Unul ce are putere
d. În alte zile decât sâmbăta

23. Cuvântarea în care Mântuitorul vorbește despre iubirea de vrăjmași este:
a. Cuvântarea de la înmulțirea pâinilor
b. Predica din Templu
c. Predica de pe munte
d. Cuvântarea de la Cina cea de Taină.

24. Cuvântarea în care făgăduiește trimiterea Duhului Sfânt se află:
a. La începutul activității învățătorești
b. La Sf. Evanghelist Matei
c. La Sf. Evanghelist Ioan
d. La Sf. Evanghelist Marcu

25. Porunca cea nouă a iubirii („Poruncă nouă dau vouă…”) se găsește:
a. În predica de pe Munte
b. În Sf. Evanghelie după Ioan
c. În Sf. Evanghelie după Marcu
d. În Sf. Evanghelie după Luca

26. Cele 7 pilde despre Împărăția cerurilor (a Semănătorului, a neghinelor, a grăuntelui de
muștar etc.) se găsesc în:
a. Predica de pe munte (Matei, cap. 5-7)
b. Cuvântarea de la Cina de Taină (Matei 26, Marcu 14, Luca 22)
c. Sf. Ev. după Matei (cap. 13)
d. Sf. Ev. după Ioan (cap. 20)

27. Raportul dintre cuvintele și faptele Sale poate fi catalogat astfel:
a. Armonie desăvârșită
b. Ușoară deosebire, uneori
c. Deosebire pronunțată
d. Nu știm

28. Cui încredințează Mântuitorul misiunea propovăduirii?
a. Sfântului Ioan Botezătorul
b. Tuturor creștinilor
c. Sfinților Apostoli
d. Femeilor Mironosițe

29. Care dintre profesorii laici a spus despre Mântuitorul că a fost „cel dintâi și cel mai mare
educator al omenirii”?
a. Nicolae Iorga
b. Constantin Cucoș
c. Simion Mehedinți
d. Onisifor Ghibu

30. Care dintre profesorii teologi a scris studiul „Mântuitorul Iisus Hristos, învățătorul nostru
suprem”?
a. Pr. Dumitru Stăniloae
b. Pr. Dumitru Belu
c. Pr. Constantin Galeriu
d. Pr. Vasile Gordon

sursa: Universitatea din București, Facultatea de Teologie Ortodoxă Patriarhul Justinian

P.S. La răspuns se va scrie doar numărul întrebării și varianta corectă, a, b, c, sau d.
Exemplu:
1, c
2, b....

_________________
A ierta inseamna a elibera un prizonier si a descoperi ca acel prizonier ai fost chiar tu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
micutiu_sorin
MesajTrimis Mar 23 Sep, 2008 1:52 pm  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 19/Iul/2006
Mesaje: 5386
Locație: Simeria

Răspuns:

1, c
2, b
3, d
4, a
5, d....

_________________
A ierta inseamna a elibera un prizonier si a descoperi ca acel prizonier ai fost chiar tu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
catiusha
MesajTrimis Mar 23 Sep, 2008 2:31 pm  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 12/Iun/2005
Mesaje: 1682
Locație: timisoara

Sorine, ma bucur ca ai scos topicul asta de la naftalina, si ca ai pus grila aceasta pe forum. Incerc si eu sa raspund:

6-b
7-a
8-b


Daca am gresit sa ma corectati!

Hai continua tu!

_________________
Cand Iisus era pe CRUCE, tu erai in INIMA Lui...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Codul Yahoo Messenger
micutiu_sorin
MesajTrimis Mie 24 Sep, 2008 11:15 pm  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 19/Iul/2006
Mesaje: 5386
Locație: Simeria

Răspuns:

1, c
2, b
3, d
4, a
5, d
6, b
7, a
8, b

9, d
10, c
11, c
12, d
13, c....

Hai, curaj, continuați și voi...

_________________
A ierta inseamna a elibera un prizonier si a descoperi ca acel prizonier ai fost chiar tu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
micutiu_sorin
MesajTrimis Lun 29 Sep, 2008 11:38 pm  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 19/Iul/2006
Mesaje: 5386
Locație: Simeria

Răspuns:

....
14, b
15, b - vezi Isaia 5, 1-7 si 2 Regi 12, 1-4
16, b
17, c
18, c...

Hai, curaj, continuați și voi...

_________________
A ierta inseamna a elibera un prizonier si a descoperi ca acel prizonier ai fost chiar tu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
micutiu_sorin
MesajTrimis Joi 16 Oct, 2008 1:08 pm  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 19/Iul/2006
Mesaje: 5386
Locație: Simeria

Răspuns:

1, c
2, b
3, d
4, a
5, d

6, b
7, a
8, b

9, d
10, c
11, c
12, d
13, c.
14, b
15, b - vezi Isaia 5, 1-7 si 2 Regi 12, 1-4
16, b
17, c
18, c
19, d
20, b
21, c
22, c
23, c - Matei 5, 43-48
24, c - Ioan 14, 23-27
25, c - Ioan 13, 34
26, c
27, a
28, c
29, c
30, d

Chiar, așa de grele vi s-au părut ?

_________________
A ierta inseamna a elibera un prizonier si a descoperi ca acel prizonier ai fost chiar tu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
IoanBogdan
MesajTrimis Lun 23 Feb, 2009 10:15 am  Răspunde cu citat (quote)
De-a casei


Data înscrierii: 04/Feb/2008
Mesaje: 309
Locație: Simeria

In Sf, Evanghelie ce se citeste astazi de la Luca 19, 29-40, este scris:

"Și a zis către ei: "Cu dor am dorit să mănânc cu voi acest Paști, mai înainte de patima Mea, căci zic vouă că de acum nu-l voi mai mânca, până când nu va fi desăvârșit în împărăția lui Dumnezeu". Și luând paharul, mulțumind, a zis: "Luați acesta și împărțiți-l între voi; că zic vouă: Nu voi mai bea de acum din rodul viței, până ce nu va veni împărăția lui Dumnezeu". Și luând pâinea, mulțumind, a frânt și le-a dat lor, zicând: "Acesta este Trupul Meu care se dă pentru voi; aceasta să faceți spre pomenirea Mea". Asemenea și paharul, după ce au cinat, zicând: "Acest pahar este Legea cea nouă, întru Sângele Meu, care se varsă pentru voi. "
Eu personal de cate ori ma impartasesc sunt constient ca in potir ESTE Trupul si Sangele Mantuitorului, dar sunt atatia care nu constientizeaza, sunt atatia care cred ca ceea ce este in potir este doar un simbol nu mai vorbesc de celelalte culte....
Cum explicati situatia aceasta?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
micutiu_sorin
MesajTrimis Lun 27 Apr, 2009 12:59 pm  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 19/Iul/2006
Mesaje: 5386
Locație: Simeria

Astăzi cineva drag mi-a pus o întrebare. Cu siguranță că răspunsul meu poate nu va mulțumii pe toată lumea, și tocmai de aceea vă provoc chiar de la începutul acestei postări și vă rog să mă completați, să mă corectați dacă este cazul, pentru ca în final să avem un răspuns ziditor pentru noi în primul rând și apoi pentru ceilalți semeni ai noștrii care își pun o astfel de întrebare. Iată întrebarea și răspunsul meu:

"Cum poate să-ți fie foame de Cuvântul lui Dumnezeu și totuși să-l neglijezi ca hrană zilnică? De ce este așa și ce trebuie făcut ca să ne hrănim din Cuvânt zilnic cu aceeași ardoare?” ( A.T.)

NU putem răspunde la o astfel de întrebare fără a avea smerenia de a recunoaște ce trebuie schimbat și înoit în noi înșine. Se întâmplă în viața de zi cu zi ca atunci când ești prins în treburi casnice și nu numai să nu ai timp de hrană pentru trup și atunci te amăgești cu o felie de pâine și amăgirea aceasta ține o vreme de foame. Diavolul, cu experiența îndelungă pe care o are, va ști să exploateze locul slăbiciunii fiecăruia dintre noi, binențeles, nu pentru a ne mântui, ci pentru a ne face să ne pierdem entuziasmul, pentru a face orice altceva numai să nu mai avem timp și pentru Sfânta Scriptură. Și deși sufletul cere hrană duhovnicească, deși este flămând îl amăgim cu un verset două crezând că-i deajuns și amăgirea aceasta ține de foame o vreme.
Fără discernământul rugăciunii, care aduce liniște și pace, cel rău va reuși, să ne fure întodeauna de la "gură" hrana cea de toate zilele. Și astfel la un moment dat se va întampla și cu sufletul ceea ce se întâmplă și cu trupul - va slăbi, se va îmbolnăvi...
Putem oprii această slăbire și îmbolnăvire prin nădejde și rugăciune,folosind bine timpul clipei prezente, abandonând grijile de mâine în mâinile lui Dumnezeu și bucurându-ne de prezentul cert al mântuirii noastre. Cel rău știe să întârzie această bucurie a noastră prin pierderea timpului nostru pentru citirea Cuvântului Sfânt pentru alte scopuri aparent nobile dar, înșelătoare.
Ce trebui făcut ca să ne hrănim din Cuvânt zilnic cu aceeași ardoare?
Să conștientizăm că suntem oameni, că avem fiecare dintre noi defectele noastre, slăbiciunile și pierderile noastre și că Dumnezeu nu cere de la noi perfecțiune. Vor mai fi căderi, dar important pentru fiecare dintre noi este să nu descurajăm.
Pentru un trup sănătos medicii spun că trebuie respectat timpul pentru hrană și sfatul acesta este valabil și pentru suflet. Timpul pentru citirea Cuvântului lui Dumnezeu trebuie păstrat cu orice preț fiindcă numai pierderea lui permite păcatului să pătrundă în suflet. Strategia celui celui rău este de a ne face să pierdem acest timp amăgindu-ne cu o închipuită liniște, amăgindu-ne cu acea "feliuță de pâine" adică un verset două.
"Fără Mine nu puteti face nimic!"(Ioan 15,5) spune Domnul Iisus.
Statornicia noastră pe calea lui Dumnezeu se va vedea din citirea și ascultarea Cuvântului Sfintei Scripturi care, rodind în viața noastră, va da copiilor noștri bucurii reale și chiar dacă vom fi și noi și ei puțin mai săraci material din cauza faptului că ne-am rupt din timpul destinat bunăstării materiale pentru sufelt, vom vi cu atat mai mult binecuvântați în har!

Slăvit să fie Domnul!


P.S. Bogdan, vom răspunde și întrebării frăției tale cât de curând. Iartă-ne, tocmai vorbeam de timp Embarassed

_________________
A ierta inseamna a elibera un prizonier si a descoperi ca acel prizonier ai fost chiar tu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
micutiu_sorin
MesajTrimis Dum 31 Mai, 2009 4:09 pm  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 19/Iul/2006
Mesaje: 5386
Locație: Simeria

Bogdan, înainte de a răspunde întrebări tale să lăsăm Cuvantul lui Dumnezeu să ne vorbească:
Arrow Sf. Evanghelist Luca ne spune: "Și luând pâinea, mulțumind, a frânt și le-a dat lor, zicând: Acesta este Trupul Meu care se dă pentru voi; aceasta să faceți spre pomenirea Mea." ( Luca, Cap. 22, 19)
Arrow Sf. Evanghelist Marcu ne spune la fel:" Și, mâncând ei, a luat Iisus pâine și binecuvântând, a frânt și le-a dat lor și a zis: Luați, mâncați, acesta este Trupul Meu." ( Marcu, Cap. 14, 22)
Arrow Sf. Ap. Pavel în epistola întâia către Corinteni, cap. 11, v. 24, deasemenea: " Și, mulțumind, a frânt și a zis: Luați, mâncați; acesta este trupul Meu care se frânge pentru voi. Aceasta să faceți spre pomenirea Mea."

După cum poate ai observat, nu vei găsi nicăieri că scrie: acesta este simbolul trupului Meu, ci acesta ESTE trupul Meu.
Apoi, avem multe mărturii ale sfinților, părinților și monahilor de-a lungul timpului, adunate în extraordinara carte "Minuni și descoperiri din timpul Sfintei Liturghii", pe care o recomand în mod deosebit tuturor celor care mai au îndoilei cu privire la acest subiect ridicat de frăția ta, din care citez un fragment:

"Un monah se lupta cu gânduri îndoielnice, dacă Sfintele Daruri sunt întradevar Trupul și Sângele lui Hristos sau simple simboluri.
Ceilalți călugări, când au aflat despre aceasta, l-au chemat la o Sfântă Liturghie în timpul cîreia s-au rugat să-I arate Dumnezeu adevărul, ca să-i alunge gândurile necredinței. După ecfonis, fratele acesta a mărturisit celorlalți următoarele:
"Când diaconul s-a suit în amvon ca să citească Evanghelia, am văzut cum s-a deschis cupola bisericii. După rugăciunea proscomidiei am văzut cum cerurile s-au deschis și foc a coborât asupra Sfintelor Daruri. După aceea s-a arătat mulțime de îngeri și între ei și un copil. Împreună cu ei au coborât alte două persoane de o frumusețe nedescrisă. După aceea îngerii au stat în jurul Sfintei Mese iar Pruncul s-a așezat deasupra ei".
"Când s-au apropiat preoții să taie pâinea, am văzut acele doua persoane luând pruncul de mâini și de picioare și cu cuțitul îl tăiau în părți mici, pe care le-au așezat deasupra bucăților de pâine. Atunci, imediat pâinile s-au transformat și acestea în carne.
La "cu frică..." fraților care se apropiau li se dădeau bucăți de carne și nu am putut să mă împărtășesc. Atunci am simțit o voce șoptindu-mi la ureche:
- Omule, de ce nu te împărtășești? Nu ți se oferă exact ceea ce ai cerut?
- Fie-ți milă de mine, Doamne! Nu mă pot împărtăși cu carne!
- Află deci că dacă omul ar fi putut să se împărtășească atunci cu carne, în sfântul Potir ar fi existat carne așa cum ai văzut tu. Însă pentru că nu poate să mănânce carne, Dumnezeu a îngăduit pâinile proscomidiei. Dacă ai crezut că această pâine sfințită este chiar trupul lui Hristos, împărtășește-te cu ceea ce ai în mână!
- Cred, Doamne! am răspuns atunci îngrozit.
Imediat carnea pe care o ținea s-a făcut iar pâine. Am mulțumit lui Dumnezeu și m-am împărtășit.
După ce s-a terminat Sfânta Împărtășanie, am văzut cu s-a deschis iar cupola bisericii și puterile îngerești s-au ridicat la cer...."

Urmare acestei relatări, mă întreb:
De ce se străduiesc unii oamenii să transforme în simbol, ceea ce este cu adevarat?

_________________
A ierta inseamna a elibera un prizonier si a descoperi ca acel prizonier ai fost chiar tu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
micutiu_sorin
MesajTrimis Joi 11 Noi, 2010 9:46 am  Răspunde cu citat (quote)
de-a casei


Data înscrierii: 19/Iul/2006
Mesaje: 5386
Locație: Simeria

Dacă cercetăm cu atenție, în lumina Cuvântului lui Dumnezeu vom vedea că toate ereziile au această părere despre Sfânta Împărtășanie, anume că ea este doar un simbol și aceasta vine din faptul că neavând credința cea adevărată, au înlocuit-o cu rațiunea sintetizată în ideea de "sola scriptura" , trecând foarte ușor pe lângă faptul că cei care au scris Sfânta Scriptură, și anume Sfinții Apostoli au crezut cu toată ființa lor în cuvintele Domnului Iisus:

" Și le-a zis Iisus: Adevărat, adevărat zic vouă, dacă nu veti mânca trupul Fiului Omului și nu veți bea sângele Lui, nu veți avea viață în voi.
Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu are viață veșnica, și Eu îl voi învia în ziua cea de apoi.
Trupul este adevărata mâncare și sângele Meu, adevărata băutură.
Cel ce mănancă trupul Meu și bea sângele Meu rămâne întru Mine și Eu întru el.... Cel ce mănâncă această pâine va trăi în veac."


Să ne rugăm deci cu stăruință și cu toată dragostea pentru frații noștri care datorită raționalismului excesiv nu au puterea să creadă că în Sfânta Liturghia Ortodoxă pâine și vinul se transformă în mod tainic în trupul și sângele Domnului, nici că Cel ce mănancă această pâine va trai în veac.

_________________
A ierta inseamna a elibera un prizonier si a descoperi ca acel prizonier ai fost chiar tu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Ora este GMT + 3 ore

Subiectul următor
Subiectul anterior
Pagina 1 din 2
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina de start a forumului Forumul Oastei Domnului  ~  "Cercetați Scripturile"

Crează un subiect nou   Răspunde la subiect

Mergi direct la:  

  Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum

  Utilizator:    Parola:      Autentifică-mă automat la fiecare vizită       



phpBB si NoseBleed