Pagina de start a forumului Forumul Oastei Domnului

 

Autor Mesaj
<  "Cercetați Scripturile"  ~  Maicuta Domnului si noi
dorin_tufis
MesajTrimis Mie 28 Oct, 2009 9:47 am  Răspunde cu citat (quote)
De-a casei


Data înscrierii: 02/Oct/2009
Mesaje: 83
Locație: Caracal

"Ea nu L-ar fi putut purta pe Cuvântul lui Dumnezeu în trup, dacă nu ar fi primit mai întâi Cuvântul lui Dumnezeu în inimă." (Mitropolit Kallistos Ware)
"Preasfânta Fecioară Maria, ea singură, șezând între Dumnezeu și oameni, pe Dumnezeu L-a făcut Fiul omului, iar pe oameni i-a făcut fiii lui Dumnezeu; (Sfântul Nicodim Aghioritul)
"Cât poate Dumnezeu cu puterea, poate și Maica Domnului cu rugăciunea." (Dicton patristic) Maicuta mea.....MANGAIERE in ceasurile de durere,BATISTA care-mi sterge suroaele de lacrimi de pe fata mea brazdata de suferinta .LUMINA mea in bezna lumii,DUIOSIA mea in intristari,IUBIREA mea cea mare atunci cand nimeni nu ma iubeste,TARGA care ma duce la cer atunci cand picioarele mele slabanogesc,LINISTEA mea in noptile si zilele cu furtuna,SOARELE meu CARE MA LUMINEAZA ,MA INCALZESTE SI IMI CALAUZESTE VIATA.AMIN.

_________________
Dincolo de cuvant, sunt faptele, dincolo de fapte este SUFLETUL
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
s.claudiu
MesajTrimis Joi 25 Mar, 2010 11:40 am  Răspunde cu citat (quote)
De-a casei


Data înscrierii: 12/Noi/2009
Mesaje: 1084
Locație: Deva

DESPRE MAICA DOMNULUI
- Ce spune Sfânta Scriptură
- Ce spun Sfinții Părinți
- Ce spune Părintele Iosif
- De aceea, oricine intră în Oastea Domnului trebuie:

Veți afla toate acestea cu un simlpu clik aici

_________________
"Rămâi prieten cu Iisus", pentru că dacă vei fi prieten cu El, am șanse și eu la prietenia ta."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
s.claudiu
MesajTrimis Joi 08 Apr, 2010 11:45 am  Răspunde cu citat (quote)
De-a casei


Data înscrierii: 12/Noi/2009
Mesaje: 1084
Locație: Deva

"Fecioara Maria – model ascetic de trăire.

Pentru Sfântul Chirii Fe­cioara Maria nu este doar persoana care a mijlocot venirea Fiului lui Dumnezeu în lume ci, ca și Sfântul Atanasie sau Sfântul Epifaniu, el o arată model de viețuire sfântă; „Să urmăm toți, prin harul lui Dumnezeu, calea curăției, tineri si fecioare, bătrâni si copii, fără să ne dedăm lăcomiei, ci rugându-ne Domnului Hristos. Să nu ne întoarcem ochii de la slava curăției, care este coroana îngerilor și viața îngerească! Cei care urmează curăția sunt îngeri ce locuiesc pe pământ. Fecioarele vor avea locul lor cu Fecioara Maria. Să ne ridicăm de sub povara podoabelor, a privirilor necurate, a gesturilor desfrânate, a parfumurilor care duc la stârnirea poftelor plăcerii. În loc de acestea să primim parfumul frumos al rugăciunii, al faptelor bune și al sfințeniei trupești, așa cum ne va spune nouă Fiul Fecioarei, celor ce vom fi bărbați drepți si femei preacinstite: &laquo;Voi așeza lăcașul Meu în mijlocul vostru si sufletul Meu nu se va scârbi de voi. Voi umbla printre voi, voi fi Dumnezeul vostru și voi poporul Meu&raquo; (Levitic 26, 11-12) .”

Autorul propune aici un model de viață pentru toți oamenii, lăudând starea de curăție, de feciorie trupească si sufletească a Fecioarei Maria, pe care o vede încununată de toate virtuțile. Ascetismul său nu este su­praomenesc, ci la îndemâna tuturor, pentru că și alții înainte au putut urma lui Dumnezeu în toată curăția. Chipul și viața Maicii Domnului sunt pentru autor cel dintâi model de trăire.

Sfântul Chiril deschide calea unei Teologii a frumuseții, a trăirii creștine, după modelul sfinților: „La început femeia era obligată să sa­tisfacă pe bărbat, deoarece Eva, născută din Adam și nu dintr-o mamă a fost făcută din bărbatul ei. Pe când Maria nu a născut om așa cum fac oamenii, ci ea a născut în chip feciorelnic, prin lucrarea Sfântului Duh și prin puterea lui Dumnezeu.”

Așadar, Catehezele Sfântului Chiril ne oferă o mărturie asupra orto­doxiei credinței în veacul al IV-lea. În mai multe rânduri, în Catehezele sale, acest Sfânt Părinte a scris despre Fecioara Maria, combătând „fa­bulele” ereticilor și încercând să ofere catehumenilor o învățătură clară, ortodoxă.

Zămislirea și Nașterea Fiului lui Dumnezeu sunt minuni săvârșite de Dumnezeu cu ajutorul Fecioarei Maria, pe care întreaga Sfântă Scrip­tură le mărturisește. Ereticii și cei ce nu cred în Fecioara Maria, nu cred de fapt în puterea lui Dumnezeu de a lucra în lume.

Pe un ton simplu, spontan, Sfântul Chiril a dorit să exprime acest adevăr: cine „înțelege” pe Fecioara Maria, „înțelege”, de fapt, o parte din tainele lui Dumnezeu. Deși folosește numele de „Născătoare de Dumnezeu” doar o singura data (Cateheza 12.3) este evident că el crede în maternitatea divină a Fecioarei Maria.

Prin operele Sfântului Chiril s-a dezvoltat mai mult cultul Maicii Domnului, căci nu se poate afirma că el doar a scris despre ea fără ca să o cinstească și să o cheme în ajutor sau, mai mult, fără a o arăta pildă de credință și de viață."

(fragmente din MAICA DOMNULUI în teologia Sfinților Părinți, de pr. Adrian Lucian Dinu, Ed. Trinitas, Iași, 2004, pp. 74-79)

Articolul complet - aici

_________________
"Rămâi prieten cu Iisus", pentru că dacă vei fi prieten cu El, am șanse și eu la prietenia ta."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vasiliosnyka
MesajTrimis Vin 09 Apr, 2010 11:57 am  Răspunde cu citat (quote)
De-a casei


Data înscrierii: 28/Mai/2008
Mesaje: 251

FECIOARA MARIA ȘI PRUNCUL IISUS

Fecioara Maria s-a arătat pe pământ ca o minune a minunilor și a trecut prin strălucire luminătorii și mințile cerești” (Sf. Grigorie Palama).
Ori de câte ori vezi icoana Maica Domnului cu Pruncul și esti în stare de rugăciune, simți că în suflet se împletește fiorul tainei, lumina înțelegerii și bucuria încrederii. Icoana Maicii Domnului a devenit un simbol universal, atât prin înțelesurile ei de o frumusețe fără pereche, cât și prin simțirile pe care ea le transmite unei priviri care mai este întâmpinată de lumina harului. Iubirea dumnezeiască la care nu prea avem curajul să ne gândim și pe care nu prea nădăjduim să o cuprindem datorită înălțimii ei amețitoare, este atât de duioasă, caldă, umană și accesibilă în iubirea Fecioarei pe care o are față de Fiul ei!

De când puterea Celui Prea Înalt a umbrit pe Fecioara Maria, nu numai harul Duhului Sfânt S-a sălășlui în ea, ci chiar Cuvântul etern al Tatălui. Din clipa în care Fiul lui Dumnezeu “S-a făcut Om pentru milostivirea milei”, El Se simte iubit nu numai de iubirea Tatălui, ci și de iubirea Mamei Sale. Iubirea Tatălui ce vine către Fiul Său se umanizează și se coboară către Fiul printr-o inimă de Mama.
În această icoană se regăsește imensa coborâre a Fiului lui Dumnezeu, până la nivelul de a se lăsa purtat în brațe și iubit de o creatură, dar tot în ea se vede înălțarea omului până la măreția de a purta pe brațe pe Fiul lui Dumnezeu. Dumnezeu dăruiește iubirea sa omului în chipul unui Prunc dumnezeiesc, iar pământul dăruiește cerului o Fecioară sfântă. Darul pământului se întâlnește cu darul cerului în relația iubirii materne.


În icoana Maicii Domnului cu Pruncul în brațe, vezi că așteptarea milenară a omului de a-L cuprinde pe Dumnezeu și așteptarea lui Dumnezeu de a-l cuprinde pe om s-au împlinit; acum cele două așteptări sunt odihnă și împlinire fericită; omul strânge în brațe pe Dumnezeu, iar Dumnezeu se încălzește și se odihnește la inima omului.

Maica Domnului este floarea care a odrăslit din toate strădaniile de veacuri ale omului de a-L întâlni pe Dumnezeu. Ea este piscul cel mai înalt al omenității fiindcă “poartă în sine scânteierile suprafirești și nespuse ale curăției” (Sf Grigorie Palama). Dumnezeu coborându-se către om întâlnește ființa care era cea mai apropiată de El și aceasta a fost Fecioara din Nazaret. În icoana cu Fecioara Maria și Pruncul Iisus vezi că cea mai înaltă întindere a omului către Dumnezeu se întâlnește cu cea mai mare coborâre a lui Dumnezeu către om. Harul acestei întâlniri se revarsă prin Fecioara către toată făptura.

Cel mai mare ideal pe care L-a cucerit omenirea a fost acela de a-L strânge pe Dumnezeu în brațe; cea mai mare biruință din istoria ei milemară a fost aceea de a-L vedea pe Dumnezeu față către față. Minunea s-a întâmplat datorită iubirii nemărginite a lui Dumnezeu și pentru că cineva găsit vrednic, a rostit acele cuvinte: „fie mie”. Și aceasta a fost Fecioara din Nazaret.


Ultima modificare efectuată de către vasiliosnyka la Dum 27 Iun, 2010 9:31 pm, modificat de 1 dată în total

_________________
Olimpiado, nimic nu egaleaza in glorie rabdarea in suferinte!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
s.claudiu
MesajTrimis Joi 15 Apr, 2010 8:40 am  Răspunde cu citat (quote)
De-a casei


Data înscrierii: 12/Noi/2009
Mesaje: 1084
Locație: Deva

"...Toți ucenicii Domnului au avut nevoie de vreun semn să poată crede că Hristos a Înviat. Chiar și ucenicul cel mai iubit.
Dar Sfânta Sa Mamă n-a avut nevoie de nici un semn.
Pentru ea fuseseră destule cele pe care le văzuse începând cu ziua Bunei-Vestiri.
Singură ea crezuse în ceea ce i se vestise ( Isaia 53: 1).
Ea Îi pusese numele Iisus, Cel ce mântuiește ( Luca 1: 31)
Ea a auzit mărturia îngerilor, a păstorilor, a magilor.
Ea L-a sărutat și L-a hrănit la sânul ei.
Ea L-a îmbrățișat ți L-a încălzit la inima sa, derindu-L de frig și de primejdii.
Ea L-a dus în Egipt, a suferit și a muncit pe la străini, ca să-L hrănească și să-L îmbrace.
Ea, Mama Lui Scumpă, a tremurat și s-a rugat cu atâtea lacrimi pentru El peste legănuțul Lui.
Ea, care stătea mereu în umbra Lui retrasă și smerită, fără a dori să fie nici măcar văzută de mulțime, era desigur cea mai atentă ascultătoare a cuvintelor Lui.
Fiindcă nimeni altcineva pe lume nu mai putea avea asemenea încredințare despre Dumnezeirea Lui ca ea, Mama Lui Dulce.
De aceea credința tuturor celorlalți a avut nevoie de semne și dovezi, de întrebări și răsounsuri, de alergări și pipăiri.
De aceea credința Maicii Sfinte n-a avut nevoie de acestea, pentru că singură ea nu se îndoise niciodată.
De aceea nici nu se scrie nimic despre ea în toate aceste frământate zile, fiindcă lucrurile cele mai evidente nu-i nevoie să le dovedești.

Cele scrise s-au scris anume spre credința celor ce încă nu credeau ( Ioan 20: 31 ).
S-au despre cei ce s-au îndoit, pentru cei care încă se mai îndoiesc, ca să nu se mai îndoiască.
S-au scris despre cei care n-au crezut, pentru cei care încă nu cred, ca să nu mai fie necredincioși.
Dar nu s-a scris despre Maica Domnului, care a crezut, pentru cei care cred.
Pentru că aceștia n-au nevoie de dovezi.
Ei cred mai fericiți fără ele..."

( Traian Dorz, din cartea „ Hristos Mântuitorul nostru”, editura „Oastea Domnului”,Sibiu, 2004, p. 158 -159 )

_________________
"Rămâi prieten cu Iisus", pentru că dacă vei fi prieten cu El, am șanse și eu la prietenia ta."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
s.claudiu
MesajTrimis Mie 11 Aug, 2010 9:18 am  Răspunde cu citat (quote)
De-a casei


Data înscrierii: 12/Noi/2009
Mesaje: 1084
Locație: Deva

Maica Domnului și Profeții Vechiului Testament

În Sfânta Scriptură avem două modalități de prezentare a Maicii Domnului: una prefigurativă sau tipică, în Vechiul Testament, și alta direct sau deplin revelată, în Noul Testament.

În Vechiul Testament se face mențiune despre femei care au avut o însemnătate specială în istoria mântuirii până la venirea lui Mesia. Astfel, Eva primește făgăduința izbânzii asupra diavolului ispititor metamorfozat în șarpe (Facere 3, 15);
Sarra devenea maica unui popor nou, a poporului ales și chiar a mai multor popoare (Facere 17, 15-16);
Rebeca și Rahila modele de mame devotate și soții credincioase, harnice și ospitaliere, și-au sprijinit fiii lor și I-au întărit cu sfatul lor (Facere 27, 5-17 și 42-45; 35, 16-18 );
Iaela (Judecatori 4, 17-22) și Rut (Rut 4, 13-22), Ana (mama lui Samuel (1 Regi 1, 10-11 și 27-28 ) și Estera (Estera, 5, 1-7, 3-6) au arătat evlavie deosebită, iubire nețărmurită pentru poporul ales ți pentru lucrarea lui Dumnezeu în lume.
Spre deosebire de celelalte femei menționate în Vechiul Testament numai Maica Domnului a fost obiectul unor profeții.
Profetul Isaia a prezis că Fecioara va naște pe Mântuitorul Hristos în chip minunat, ca un mare semn dumnezeiesc de izbăvire a poporului ales și de mântuire a lumii: „Pentru aceasta Domnul meu vă va da un semn: Iată Fecioara va lua în pântece și va naște fiu și vor chema numele lui Emanuel“ (Isaia 7, 14).
Proorocul Iezechiel a profețit despre Maica Domnului ca Pururea Fecioară în viziunea sa despre noul templu al lui Dumnezeu, simbolizând-o printr-o poartă tainică a Dumnezeului lui Israel: „și mi-a zis Domnul: Poarta aceasta va fi închisă, nu se va deschide și nici un om nu va intra pe ea, căci Domnul Dumnezeul lui Israel a intrat pe ea. De aceea va fi închisă“ (Iezechiel 44, 2).
Ieremia închipuie tot Israelul într-o fecioară care se întoarece la Domnul și Stăpânul ei pentru ascultare, ca să devină „Locaș al dreptății și munte sfânt“ binecuvântat de Dumnezeu (Ieremia 31, 21-23).
Psalmistul David o descrie pe Sfânta Fecioară ca pe o Împărăteasă ce șade de-a dreapta lui Dumnezeu: „Stătut-a împărăteasa de-a dreapta Ta, îmbrăcată în haină aurită și prea înfrumusețată“ (Psalm 44, 11). Dar tot Maica Domnului este preînchipuită aici și ca Fiica Împăratului Dumnezeu, împodobită și urmată de fecioare, cu alai: „Toata slava fiicei Împăratului este înăuntru, îmbrăcată cu țesături de aur și prea înfrumusețată. Aducese-vor Împăratului fecioare în urma ei, prietenele ei se vor aduce ție“ (Ps. 45, 15-16). Fără îndoială că aceste fecioare însoțitoare sunt nenumăratele fecioare mucenițe, care au urmat în smerenie și sfințenie jertfelnicia Maicii Domnului, tot așa cum femeile mironosițe au însoțit-o în momentele grele ale patimii și îngropării Domnului nostru Iisus Hristos.
De asemenea, dreptul Simeon a prezis suferința Maicii Domnului zicându-i, dupâ ce a binecuvântat pe Pruncul Iisus: „Iată, Acesta este pus spre căderea și spre ridicarea multora din Israel și spre semn de contrazicere ca să se descopere gândurile din multe inimi. Și prin însuți sufletul tău va trece sabie“ (Luca 2, 34-35).

Preluat de la: Editura Doxologia

_________________
"Rămâi prieten cu Iisus", pentru că dacă vei fi prieten cu El, am șanse și eu la prietenia ta."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Crystina
MesajTrimis Joi 03 Feb, 2011 3:13 pm  Răspunde cu citat (quote)
De-a casei


Data înscrierii: 09/Sep/2009
Mesaje: 1006

Cuvânt la Acoperământul Preasfintei Născătoare de Dumnezeu

_________________
MULȚUMESC DOAMNE! “Mulțumesc pentru că mi-ai dat posibilitatea să împărtășesc acest mesaj și pentru că mi-ai dat atâtea persoane minunate cărora să-l pot împărtăși.”
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Crystina
MesajTrimis Vin 25 Mar, 2011 11:53 am  Răspunde cu citat (quote)
De-a casei


Data înscrierii: 09/Sep/2009
Mesaje: 1006

Arrow Care sunt textele biblice cele mai clare si importante care adeveresc ca Fecioara Maria este Nascatoare de Dumnezeu prin umbrirea Duhului Sfant si ca nu a mai avut copii?

Arrow Ce texte biblice dovedesc fecioria si sfintenia vietii Maicii Domnului?

Arrow Ce spun sectantii impotriva fecioriei si sfinteniei Maicii Domnului?

Arrow Pe ce texte biblice se sprijina cultul si supracinstirea Maicii Dom­nului in Biserica Ortodoxa?

Arrow Ce texte biblice marturisesc ca Maica Domnului sade in cer de-a dreapta Sfintei Treimi si se roaga pentru mintuirea lumii?

Arrow Care este rolul Fecioarei Maria in actul divin al Rascumpararii neamului omenesc prin intruparea Fiului lui Dumnezeu, dupa Biblie?

La toate aceste intrebari gasiti raspuns aici
Parintele Ioanichie Balan in dialog cu Parintele Ioan Mircea

_________________
MULȚUMESC DOAMNE! “Mulțumesc pentru că mi-ai dat posibilitatea să împărtășesc acest mesaj și pentru că mi-ai dat atâtea persoane minunate cărora să-l pot împărtăși.”
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Nelu Nera
MesajTrimis Lun 25 Apr, 2011 10:10 pm  Răspunde cu citat (quote)
Începător


Data înscrierii: 25/Sep/2010
Mesaje: 27

Așa să fie e bine ,că daca nu... Embarassed

_________________
Asa sa fie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Ora este GMT + 3 ore

Subiectul următor
Subiectul anterior
Pagina 2 din 2
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina de start a forumului Forumul Oastei Domnului  ~  "Cercetați Scripturile"

Crează un subiect nou   Răspunde la subiect

Mergi direct la:  

  Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum

  Utilizator:    Parola:      Autentifică-mă automat la fiecare vizită       



phpBB si NoseBleed